1

Onderwerp: Biermeter

Allereerst excuses als ik dit in het verkeerde topic zet, maar weet niet echt waar dit anders moet staan.

Ik ben gevraagd om voor de ouders van een vriendin een stuk of 20 cupcakes te maken. Ze worden beide 50.
Ik heb de mooie theedozen gevuld met cupcakes al gezien (ga ik gebruiken voor een bruiloft dit weekend).

Nu wilde ik ook graag een mooie manier vinden om deze cupcakes te presenteren / vervoeren.
Ik zat er aan te denken dat het misschien wel mogelijk is om een traditionele biermeter te gebruiken. Hier kunnen geloof ik 13 glazen in.
Nu ben ik benieuwd of iemand dit al eerder heeft uitgeprobeerd (zoekfunctie levert niets op) en of de cupcakes niet door de gaten vallen.
Het feest is pas begin juli, dus ik heb nog even, maar wilde alvast even informeren. Die vriendin van mij is behoorlijk creatief en ik zou haar kunnen vragen om de meter te decoreren.

Hebben jullie tips?
Alvast bedankt voor het meedenken!
Kus Janneke

I don't steal ideas, I get inspired!

2

Re: Biermeter

Ik zou gewoon met een paar gedecoreerde cupcakes naar de Xenos gaan en vragen of je even mag passen. Desnoods kun je dummycc's maken met gips of purschuim zodat de meter bier niet vettig kan worden. :)

<><
Cupcakeblogger voor www.huisvanbelle.nl

3 Laatst bewerkt door Sandra-lala (25-05-2011 15:18)

Dat is wel een super idee zeg!
Ik vind die biermeters vreselijk maar als je gaat decoreren kunnen ze wel heel leuk worden.
Het is misschien een gedoe maar je zou, als de gaten idd te groot zijn, het vast wel met iets kunnen opvullen.
Ik ga 'm in elk geval onthouden want ik zie het in m'n hoofd wel leuk voor me op een buffet tafel ofzo....

En ik lees het berichtje boven mij.....tuurlijk meten = weten!!!

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)

4

Is zeker een heel leuk idee!!
Ik weet dat ze ze bij ons bij de Big Bazar voor 2 euro verkopen, dus altijd even het proberen waard!!

5

Leuk idee zeg! Laat je het weten als het lukt?

6

Super idee!! Ik ben ook reuze benieuwd of dit past. Ik zou haast zeggen van wel!

Ik wens iedereen hele fijne feestdagen en een goed 2012!!

7

Is het nog gelukt?

<><

8

Is het nog gelukt?

<><

9

Heb het nog niet uitgeprobeerd. Het feest is pas begin juli dus ik heb nog even.
En heb komende twee weken nog tentamens dus geen tijd om het uit te proberen :(

10

De cupcakes waren een groot succes.
Mijn vriendin had geen tijd meer om de biermeter te beschilderen, dus we hebben het helas zonder gedaan.
Ik heb in de winkel gekeken of het zou passen: het past.
Maar let er wel op dat sommige papiertjes groter zijn dan andere.
Ik heb voor deze opdracht nieuwe papiertjes gekocht en ik hield hiermee nog wat ruimte over in mijn vorm, terwijl mijn andere papiertjes altijd precies pas zaten in mijn muffinvorm.

Ik zou het dus niet proberen met de wat kleinere cupcakes, dan heb je namelijk de kans dat ze er doorheen vallen.

Succes,
Janneke