1

Onderwerp: Help! Wilton Cuddly Bear Cake

Wie kan me helpen?
Ik heb de Wilton Cuddly Bear bakblikken gekocht.
De bakinstructies zijn in het engels, en blijkbaar is mijn engels toch minder goed als ik had gedacht.
Ik moet de oven voorverwarmen op 350 graden F, dat betekend 177 graden celsius.
Het beslag moet stevig zijn maar niet te zwaar
en dan staat er using a pound cake mix and a 2-layer cake mix combined

Iemand een idee of ervaring met cakebeslag van deze beer, of wat er bedoeld met dit beslag?

alvast bedankt!

2

Re: Help! Wilton Cuddly Bear Cake

pound cake is echte cake met boter dus, gemaakt van 'alles evenveel'. dus 250 gram boter, 250 gram eieren, 250 zelfrijzend bakmeel en 250 gram suiker (of een 'pound' (=gewicht) van alle ingredienten). maar ik vermoed dat ze gewoon de hoeveelheid beslag willen aangeven. je bent natuurlijk vrij om erin te bakken wat jij erin wilt hebben. dus gewoon de inhoud meten en dat vullen met biscuit als dat is wat je wilt.

succes! laat je even weten hoe het afloopt?

3

Dank je voor je snelle reactie!
Maar nu staat er in de beschrijving dat ik 6 2/3 cups pound cake of pudding added cake batter ( pound cake mix yields 4 cups batter, one 2 layer cake mix yields 4 1/2 to 5 1/2 cups batter.

kan je me helpen dit te ontcijferen, ik ben maar een leek haha..

4

oh jee... die berekeningen ken ik ook niet. ik zou er even voor googlen want er bestaan wel omreken tabellen voor.

als ik pound cake maak dan doe ik dus van alles 250 gram en dat vult een ronde bakvorm van ca. 24 cm. ik zou gewoon de inhoud van je bakblik meten met water, die gooien in een 24 cm bakvorm (ca. 3/4 gevuld) en daar uit 'aflezen' hoeveel beslag je ongeveer nodig hebt. en dan pak je van alles 250 gram, of 300 gram... en als je te veel beslag hebt bak je nog een klein taartje.

ik zou die combinatie van 2 beslagsoorten nog even laten zitten  :)

5

Ja ik dacht dat mijn engels wel gd was maar dit vondik toch ook even buitensporig!
Nou ik ga het eens proberen zoals je zegt, afwegen in gelijke delen.
ALs het me lukt zie je binnenkort hier de foto!
En mocht het me niet lukken dan lees je en droevig verhaal haha

Groetjes!

6

Het gaat hier om de hoeveelheden. Batter = beslag. Je hebt dus 6 2/3 cups aan beslag nodig. Dat is ongeveer 1,5 liter. Dat is dus de inhoud (liters of cm3 of cups) van het beslag. Ze geven dan vervolgens aan wat inhoud van het beslag van de standaard pakken mix (pound cake en 2-layer cake) is. Als je die combineert heb je dus teveel. In totaal moet je op die 1,5 liter uitkomen. Ik hoop dat je het snapt.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

7

Hallo,

Ik ben even, met me berenblik onder me arm, naar een taarten winkeltje geweest waar 2 dames me hebben geholpen.
Op hun aanraden heb ik 3pakken 'home made'cakebeslag uit de supermarkt gekocht.
Volgens hun moet het hier super mee gaan.
Ik ga het snel proberen.
bedankt voor jullie hulp!

Groetjes!

Hallo,

Via google kwam ik hier terecht omdat ik dit weekend de cuddley bear wil gaan maken. Ik zie dat dit berichtje al wat ouder is dus vandaar mijn vraag : Is het gelukt???
Ik ben van plan de mix gewoon van de biscuitmix te gaan maken. Mag ik vragen wat je met de vulling gedaan hebt?
Alvast bedankt!

Groetjes.

9

Hoi MissMercedes,

Sorry voor me late reactie!
Ik had hem te vol gedaan dus bij mij was het beslag overgelopen, maar dat was het enige was mis is gegaan.
Mix was gemakkelijk te maken, hoefde alleen water toe te voegen!
Ik heb hem verder met chocolade gedecoreerd en hij was heerlijk hihi.

Is het bij jou nog gelukt?
Groetjes!