1

Onderwerp: cakemix of origineel recept van biscuitdeeg

Dames,

Een stomme vraag maar goed... ik kom er niet uit.
Moet enkele taarten bakken volgende week en nu wil ik me er makkelijk vanaf maken door cakemix te gebruiken. Is dit wel slim. Wordt de taart dan niet te machtig. Mag ze zelf namelijk niet hebben ivm glutenintolerantie dus kan het niet zelf uitproberen amar geloof dat er hier wel een aantal knappe koppen zijn die mij kunnen vertellen wat het beste is. Ik wil ze overigens vullen en bekleden met marsepein. Iemand tips?

2

Re: cakemix of origineel recept van biscuitdeeg

Hoi,

Waarom gebruik je geen beschuitmix?? kun je kopen in de shop.. dat is ook zo klaar! alleen de mix, eieren en een klein beetje water! 8 min. mixen en klaar is klara!! ik vind dat makkelijker dan cakemix met die boter enzo!en je krijgt er super lekkere en luchtige taarten van! die ook niet zo snel droog worden! ik kan 3 a 4 taarten halen uit 1 kg. beschuitmix.

Groetjes Mieke.

3

p.s. domme vragen zijn er niet!! ;)

Groetjes Mieke.

4

de biscuitmix is idd heel erg makkelijk, ook wel in gewone taartwinkels te koop. Doordat in biscuit geen boter zit, is de basis veel luchtiger en minder zwaar.
Cake met marsepein is errug lekker ( O-) ), maar dan alleen nog vullen met 1 à 2 lagen jam oid, zeker geen botercrèmes gebruiken, dan is het echt te zwaar icm marsepein (neem je wel de Zeelandia  :9 ).

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

5

haha, thanks,

ja was eigenlijk van plan gewoon alle spullen in de supermarkt te halen (hoezo lui) overige zaken zoals marsepein, kleurstoffen enzo heb ik allemaal al en opzich zijn die pakken luchtige cakemix ook wel handig maar ben bang dat ze te zwaar zullen zijn. Ga in ieder geval je tip onthouden en wie weet rijdt ik anders nog ff snel naar de makro deze week:)

6

De welkoop heeft ook soezie producten, waaronder biscuitmix.
Bij de site van Soezie kan je kijken of een winkel in de buurt dit verkoopt.

7

Heb even gegoogled en zie dat soezie producten bij ons bij de boerenbond worden verkocht. Heb je er ervaring mee en hoe smaakt/ bakt het?

8

Ik vond ´t erg lekker, wel hield ik altijd de tabellen aan van felicitaartjes en niet van de verpakking. ´t Is alleen in verhouding duurder dan de 5kg verpakkingen van funcakes, daarom ben ik overgestapt. Ik dacht iets van 4,50 per kg, maar ´t is natuurlijk ideaal als je zo verzendkosten uitspaart.

je kunt prima cake gebruiken hoor :Y Alleen hier in nederland houden we ons zo vast aan kapsel en marsepein, maar buiten nederland wordt er vrijwel alleen maar met cake gewerkt.
En machtig... je moet gewoon kleinere stukjes snijden. Ook dat is nederlands, veel mensen willen appeltaartpunten snijden, terwijl het bij dit soort taarten heel gewoon is om vierkanten te snijden. Bij gebruik van cake zou ik gaan voor bijvoorbeeld 3 bij 3 cm, of 2 bij 5, net wat makkelijk snijdt.

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

10

Ik gebruik (bijna) altijd de biscuitmix van Soezie. Ik vind 'm erg lekker en hij lukt altijd. Alleen inderdaad wel de tabellen van felicitaartjes aanhouden, anders wordt je biscuit niet hoog genoeg.