1

Onderwerp: alleen de bovenkant bekleden wat met de zijkant

lieve allemaal
Ben net als jullie sinds kort aan het bakken geslagen.
Ik vind het fondant alleen zo super zoet en machtig
Mijn volgende taart zou ik graag aan de zijkant afsmeren met slagroom ofzo en dan nootjes of hagelslag.
En alleen de bovenkant met fondant.
Maar hebben jullie mischien tips of ideen wat ik met de overgang kan doen
De overgang van slagroom van de randen naar de bovenkant van de taart.
Lastig uitleggen.
Hopelijk snappen jullie me en kunnen julli me helpen
groetjes Saskia

2

Re: alleen de bovenkant bekleden wat met de zijkant

Ik snap het idee. Alleen, fondant smelt als het in contact komt met slagroom (of mousse, ...). Kortom alles waar melk/room in zit hebben ze mij ooit uitgelegd. Een overgang maken van slagroom is dus niet een goed idee.

Wat je wel kan doen is afsmeren met boterroom. Die kan je ook in een spuitzak doen en er dan "toefjes" mee spuiten. Dan smelt de fondant niet. Hagelsag of  nootjes plakken er ook in, dus het effect is hetzelfde (en je kan de boterroom ook nog eens kleuren).

Succes!

3

wat lies bedoeld, heb ik hetzelfde voor ogen, alleen lies heeft het over boterroom, ik vind dit erg verwarrend maar zij bedoeld botercreme. Dat kan altijd!

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

4

Ik heb een paar keer een taart gemaakt waarvan ik alleen een deksel van fondant had. De bovenkant smeer ik dan gewoon in met 1:1 bc en dan ietsje over de rand heen.
De zijkant smeer ik dan gewoon in met slagroom en dan net niet tot helemaal bovenaan. Ow en als je strooisels op de zijkant wilt, dan eerst de slagroom, door de strooisel rollen en dan pas de bovenkant met bc en de fondant.
Heb problemen met mn hyves dus kan ff geen foto plaatsen, maar anders moet je zelf maar even op mijn hyves gaan kijken, gewoon in het album taarten.

5

Je kunt ipv fondant natuurlijk ook marsepein gebruiken. Dat is een stuk minder zoet.

6

dames dank jullie wel
Ik zal het eens met botercreme proberen, heb ik nog nooit gebruikt maar neem aan dat ze dat in de webshop hebben en ik ga het eens met slagroom doen.
Fijn dat ik hier terecht kan met vragen.
sablo