1

Onderwerp: vragen over webshop!

Ik wordt gewoon duizelig van het aanbod op de webshop van deze site :rolleyes:
Nu zag ik ook dat piece of cake ook een webwinkel heeft....nu vraag ik mij af welke het snelst en het beste aflevert; iemand ervaring?!?

Verder vindt ik het moeilijk om te beslissen wat ik zal bestellen met het oog op feestelijke koekjes met icing die ik ga maken voor een bruiloft...:)

Ik heb nu namelijk een klein nylonspuitzakje waar ik o.a een spuitmondje (nr 4) op kan schroeven. Daar heb ik echt niet voldoende aan als ik straks allemaal kleuren wil maken in verschillende conistenties van icing. Bovendien is spuitmondje 4 nog een veeel te dik lijntje om koekjes mee te omlijnen!
Maar zelf een papieren spuitzakje maken van bakpaier vindt ik echt geen doen...is het slim om 50 wegwerpzakken te bestellen? En dan van 30 of 46 cm? En krijg je met de spuitzak zelf een mooi rond lijntje, of heb ik daar een adapter en spuitmondje bij nodig? Heb echt geen flauw idee!

Vast bedankt voor het meedenken :)

Groetjes, Marleen

2

Re: vragen over webshop!

Hoi Marleen,
Wat je kunt doen voor zo'n eerste keer, is gewoon van die snoepzakken kopen. Die zijn een stuk goedkoper.  Je knipt gewoon een heel klein (of groot) puntje eraf en dan heb je ook een. Die wegwerpzakken heb ik zelf wel, maar ik moet eerlijk bekennen, dat ik ze niet zoveel gebruik. Ik maak toch wel vaak een papieren zakje. Die papieren zakjes vouwen dat is ook echt een kwestie van een kwartiertje of half uurtje ;) wat zitten prutsen. In het boek van 'hoe versier ik een lekker koekje' staat best een goede beschrijving. Maar ook op het web kun je een goede howto vinden (als je ff gaat googlen).
Voor wat betreft de kleurtjes. Ik pak altijd een stukje plastic folie. Ik doe hier dan een beetje gekleurde icing van de juiste constistentie op. Maak er een klein rolletje van en doe de uiteinden even dichtdraaien. De bewaar ik dan in een luchtdicht trommeltje. Daarna pak ik pas de icing zak en knip een uiteinde van de plastic folie open en doe het met die kant in het zakje. Het voordeel hiervan is, is dat de icing zak niet helemaal vies wordt. Je hoeft alleen het koppelstuk even schoon te maken en het onderste stukje van de zak. Ik hoop dat de uitleg duidelijk is :S
Anders mail je me maar ff.
Overigens heb ik dit ook niet helemaal zelf verzonnen hoor :) Komt hiervan het forum, maar ik weet niet meer precies van wie :O
Veel succes!

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

3

Re: vragen over webshop!

ik denk dat als je bestelt en betaald met ideal dat je bij de webshop het snelste je spullen in huis hebt. Daar wordt het dan nl. de eerstvolgende werkdag verstuurd en heb je het die dag daarna in huis