Onderwerp: Hoelang houdbaar na invriezen?

Ja ik weet t er zijn al veel onderwerpen over geweest, en ik heb ook de zoekfunctie gebruikt maar.....

Hoelang is een taart nog houdbaar na invriezen?
Ik moet namelijk een taart maken voor iemand die ver weg woont.
In dat weekend heb ik er nog 4 te maken.

Ik wil deze taart eerder maken en dan op vrijdag bevroren met mijn ouders meegeven (of kan ik hem thuis beter eerst ontdooien en dan gewoon meegeven.)
Deze mensen wonen namelijk bij mijn ouders in het westen en ik in het zuiden.
De taart is voor die zondag.....

Wat denken jullie?

2

Re: Hoelang houdbaar na invriezen?

De taart heeft 24 uur nodig om te ontdooien zoals je dan ook al wel gelezen zult hebben.......met die tijdspanne kun je vast wel iets.

En daarna is ie echt nog wel een dag eetbaar, of 2, ligt een beetje aan de vulling en de versheid daarvan als je de taart gaat invriezen.

3

het invriezen is niet zo'n probleem..  ik heb de taart van mijn dochter ook 6 weken in de vriezer bewaard. Dit in een pedaalemmer zak... niet in een doos! en als je hem direct invriest als ie klaar is moet dat goed blijven tot zondag! ik denk dat ik hem alleen al wel in de koelkast zal ontdooien om zweten van het fondant tegen te gaan aangezien er anders  in 1 keer veel temperatuur verschil is.. en als je dan vulling neemt dit niet in de koelkast bewaard hoeft te worden zoals botercreme en jam etc.. dan kunnen je ouders hem zo meenemen naar het westen..

Ik hoop dat je hier wat verder mee komt!

Succes ermee.

Groetjes Mieke.

Misschien kunnen je ouders een koelbox meenemen om hem in te vervoeren. MET koelelementen, dan zou het volgens mij wel moeten kunnen: bevroren meegeven...

groetjes, Linda (mv Eva, David & Sara)
Een onderschrift is ook maar gewoon een tekst onder je bericht....

5

Lindadepinda schreef:

Misschien kunnen je ouders een koelbox meenemen om hem in te vervoeren. MET koelelementen, dan zou het volgens mij wel moeten kunnen: bevroren meegeven...

Dat lijkt me dan weer niet zo'n goed idee; je moet je taart zo langzaam mogelijk laten ontdooien, in de koelkast dus. Van de vriezer in een koelbox met koelelementen is een veel te groot temperatuursverschil, je taart gaat gegarandeerd smelten.. Een koelbox met koelelementen is natuurlijk prima om je ontdooide taart koel te houden maar pas alstie minstens 12 uur in de koelkast heeft gestaan om te ontdooien.

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...