1

Onderwerp: Iemand ervaring met damco marsepein?

Was op zoek naar zeeuws bloem om stroopwafels mee te maken en die webshop heeft ook damco-marsepein. Niet duur, dus ben even benieuwd of iemand er ervaring mee heeft, want als het een beetje goed spul is, ga ik het in het vervolg maar daar bestellen.... ;)

2

Re: Iemand ervaring met damco marsepein?

Op de school van mijn zoontjes boetseren ze met de sinterklaas met Damco marsepein. Het is dan de 1:1. Ik heb de marsepein gekleurd, maar ik vond het geen fijne marsepein. Heel erg kleverig en plakkerig. Net spijs. Kan zijn dat een andere verhouding fijner is, maar de 1:1 zou ik zeker niet gebruiken voor het bekleden van een taart

3

OK, dan hou ik het maar lekker bij de zeelandia :)

4

1:1 is ook eigenlijk amandelspijs. Rolkwaliteit marsepein heeft al snel een verhouding van 1:2 of 1:3. Voor zover ik weet is de marsepein van Damco in deze verhouding gewoon goed.

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

ik vind de damco 1:3 niet fijn, veel brokken, snel scheuren, keihard om te kneden, nope voor mij geen damco meer

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

6

Ik heb ook de damco eens gehad evenals de funcakes, en ik blijf nu echt bij die van zeelandia. het is echt een wereld van verschil, als ze geen zeelandia hebben zou ik eerst kiezen voor funcakes, maar damco niet!

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

7

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=130389

Groetjes, Dorothea.