1 Laatst bewerkt door lis936 (22-05-2011 17:43)

Onderwerp: Ook ik moest aan de barbie

Het moest er toch eens van komen, een barbie taart.
Ik vind 'm best goed gelukt, maar zie hier en daar toch nog wel wat foutjes. Barbie heeft vooral erg brede heupen  :lol:
Heeft er iemand tips over hoe ik de onderkant netjes kan afsnijden? Dat vond ik toch echt een drama. Gelukkig is het een plooiende jurk, zodat het niet erg opvalt dat de onderkant jammerlijk ongelijk is.

Het is de jarig job in ieder geval niet opgevallen, want ik heb begrepen dat de taart pas aangesneden mocht worden toen ze zeker wist dat iedereen hem gezien had. ( :think: waar laat je trouwens de kaarjes op deze taart?)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-FQLMEE7P.jpg

Groetjes, Melissa

2

Re: Ook ik moest aan de barbie

Ik heb ook net mijn eerste barbie achter de rug. Ik kan me dus maar moeilijk een 'expert' noemen, maar misschien helpt het je als ik vertel hoe ik je problemen heb opgelost?

Om de onderkant netje te krijgen had ik eerst een cirkel uitgesneden uit de uitgerolde fondant en daarna deze afgewerkt met zo'n cutter die boogjes maakt.

De kaarsjes heb ik in een apart stukje fondant (dat ik had uitgesneden in de vorm van een hartje en versierd met dezelfde bloemetjes als het kleed) gestoken.

Super leuk om te doen hé :D

groetjes samantha

PS By the way: leuke barbietaart! :)

3

Re: Ook ik moest aan de barbie

Goeie tips Samantha  :thumb: Die ga ik de volgende keer gebruiken. Ik heb uiteraard meteen even naar jouw barbie gekeken. Dat heb je heel mooi gedaan! Vooral die onderrok. Enne.....met het toevoegen van de natuur elementjes is -ie helemaal af!  :Y

Groetjes, Melissa

4

Re: Ook ik moest aan de barbie

Goeie tips Samantha  :thumb: Die ga ik de volgende keer gebruiken. Ik heb uiteraard meteen even naar jouw barbie gekeken. Dat heb je heel mooi gedaan! Vooral die onderrok. Enne.....met het toevoegen van de natuur elementjes is -ie helemaal af!  :Y

Groetjes, Melissa

5

Re: Ook ik moest aan de barbie

oeps, per ongeluk 2x gepost  :o

Groetjes, Melissa

6

Re: Ook ik moest aan de barbie

Helemaal niet storend, maar kan me voorstellen dat je het zelf heel precies wil doen. Ik hou dit topic even in de gaten, mijn eerste barbie staat deze week op de agenda. Vind die van jou echt heel mooi gelukt!

Speciaal project: Happinezz-taartjes @ www.yumicakes.nl

7 Laatst bewerkt door Shala (22-05-2011 21:50)

Re: Ook ik moest aan de barbie

Sam, hoe vind ik jouw barbie foto?

Speciaal project: Happinezz-taartjes @ www.yumicakes.nl