1

Onderwerp: Prinsessentaart maar geen wondermould

Ik wil graag een prinsessentaart voor mijn dochter maken. Helaas heb ik geen wondermould.
Wel heb ik een kenwood mixer. Ik las dat je in die kom ook een jurk kon bakken.
Hoeveel beslag heb ik dan nodig en hoe lang moet deze dan bakken?
Heeft iemand hier ervaring mee?

2

Re: Prinsessentaart maar geen wondermould

opmeten wat de inhoud is en per halve liter 1 ei rekenen.

Groetjes, Dorothea.

3

Heb je geen grote blanda, misschien kan je hem daarin maken

4

Ik heb ook net mijn eerste barbie gemaakt. Ik had de wondermold gehuurd omdat het mijn eerste was, maar moet zeggen ... dat geld spaar ik me volgende keer wel uit.

Mariep gaf me de raad om 2 blanda's te gebruiken (21 en 12 cm) en ik heb besloten om dat volgende keer zeker te proberen.

De inhoud van die blanda's kun je hier op het forum gemakkelijk terugvinden via de zoekfunctie.

Nog andere mogelijkheden (als je geen blanda's hebt): bakken in een tulband, bakken in een gewone ronde springvorm en in de juiste vorm snijden, dun bakken op enkele bakplaten (+/- 2 cm) en ringen van groot naar klein snijden.

Ik maak barbies van een 20 cm blanda met daaronder een 20cm taart. Worden dus wel heel hoog (bijna 25 cm) maar dan passen die lange benen er ten minste goed in :D

groetjes, Linda (mv Eva, David & Sara)
Een onderschrift is ook maar gewoon een tekst onder je bericht....

6

ik heb onlangs deze barbiehttp://www.mijnalbum.nl/Foto-KOXR4THS-D.jpg gemaakt met een blanda schaal van de xenos, die had een doorsnee van 20 cm, omdat ik 'm nog wat hoger wilde heb ik er nog een ronde bisquit van 20 cm ondergeplaatst. (ik heb het wel gedaan als een stapeltaart, dus met een taartkarton tussen de ronde bisquit en de blanda en dowels erin gestoken. wel in z'n geheel bekleed).

misschien kun je hier iets mee..

Groetjes Miranda
De kunst is om de taart zo te verdelen zodat iedereen denkt dat hij het grootste stuk heeft!!

7

ik zou  niet weten, waarom ze moeilijk zou moeten doen met tulbanden, blanda's die geen mooie rokvorm geven etc als ze zegt, dat ze met de kenwood wil gaan bakken. Dat kan toch ook heel goed, staan ook meerdere voorbeelden van op het forum....

Groetjes, Dorothea.

8

Bedankt voor alle tips. Daar heb ik wel wat aan.
Maar ik dacht gelezen te hebben dat ze in de kenwood kom ook bakken.
Ik heb wel een blanda en een 20 cm taartvorm. Misschien dat ik dat ga proberen.

9

Je kunt bakken in je kenwoodkom, als er niks van plastiek aanzit

10

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=75230

11

Thanks voor de tip!

12

Je kunt bakken in je kenwoodkom, als er niks van plastiek aanzit

kijk ik leer hier ook nog van, ga ik de volgende x ook proberen.. ik had werkelijk geen idee dat dit ook kon. Deze weg is denk nog wel makkelijker dan blanda en ronde biscuit vorm :Y

Groetjes Miranda
De kunst is om de taart zo te verdelen zodat iedereen denkt dat hij het grootste stuk heeft!!