1

Onderwerp: Glucosestroop bij Makro

Ik heb gisteren bij Makro een bus glucosestroop gekocht.

Ik heb ooit van mijn bakker een soort suikerpasta gekregen (doorschijnende, plakkerige substantie die heel veel draden maakt en bijna onmogelijk mee te werken, plakt superhard), maar ik weet niet meer hoe hij het noemde.
Hij gebruikte het om in chocolade ganache te doen zodat deze mooi glanst. 

Nu dacht ik dat deze glucosestroop hetzelfde was maar meer vloeibaar.  Klopt dit?

Want ik zie dat jullie het gebruiken in combinatie met chocolade om leather van te maken en dat is dus niet de bedoeling.
Gaat mijn chocolade hard worden als ik de stroop erbij giet?

2

Re: Glucosestroop bij Makro

'doorschijnende, plakkerige substantie die heel veel draden maakt en bijna onmogelijk mee te werken, plakt superhard'

Zowel piping gel als glucose voldoet aan die omschrijving. Ik denk toch dat hij glucose bedoelt. Ik zou niet weten waarom je piping gel bij chocolade zou toevoegen. :think:

Glucose gooi je bij je chocola zodat het elastischer wordt, dan kun je het kneden/uitrollen etc.
Wat wil je uiteindelijk als resultaat dan? Glanzende ganache? Als je chocolade op de goede manier verwerkt dan wordt het ook zonder toevoegingen niet dof.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

3

heb het nog is nagevraagd en het is inderdaad glucose.

Hij is banketbakker van beroep en zegt dat hij dit in zijn ganache doet om dat glanzende effect te krijgen...

Lukt blijkbaar met de glucosestroop ook.

4

Lukt toch niet met de glucosestroop.. blijkbaar toch nog iets anders als gewone glucose.

Mijn chocolade werd helemaal hard en plakkerig :(