1

Onderwerp: hoe bekleed ik een hoge smalle taart?

Ik vraag me af of iemand een tip heeft hoe ik het beste een hoge smalle taart kan bekleden. Bij een ronde of vierkante taart leg je het fondant er over en strijk je het langzamerhand wel vast. Nu moet ik morgen een spongebob taart bekleden die rechtop staat. Dus als het ware 3 langwerpige cake's op elkaar. Ik zal het fondant dus lang moeten rollen maar tegelijkertijd moeten ook de zijkanten bekleed. Het lijkt me erg lastig om de zijkanten strak te krijgen. Of kan ik het beter in twee keer doen ofzo...?
Hopelijk begrijpen jullie wat ik bedoel  :/

2

Re: hoe bekleed ik een hoge smalle taart?

Ik zit even met je mee te denken...
Kan je de taart plat leggen op een groot stuk uitgerolde fondant. De zijkanten eerst 'inpakken' door de fondant wat in te knippen (soort van kaften als bij een boek) en dan als laatste de grote flap terug erover heen leggen. Je houdt dan alleen wat naadjes op de bovenste hoeken en langs de achterkant, misschien kan je die later met je vinger nog wat wegwrijven?

Snap je wat ik bedoel? Kan het niet goed omschreven krijgen, ik zie het wel voor me  :think:

Groetjes Maji

3

Ik zou het ook met verschillende stukken doen...

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

4

Ja dat kaft idee is een goed idee!
Ik ga er vanavond mee aan de slag...zal laten weten of het gelukt is :)

5

Of misschien de voorkant met de zijkanten als een normale vierkante taart bekleden en dan een losse plak fondant voor de achterkant en dan met de sugargun (als je die hebt) een sliert langs de hele naad....

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)