1

Onderwerp: Marsepein bakker 1-1.5 ??????

Heb laatst marsepein bij de bakker weg gehaald. Heerlijk en makkelijk te gebruiken. Geen problemen gehad met rollen en kleuren.
Nu heb ik de bakker gevraagd wat het was en de verhoudingen waren 1-1.5. Nu lees ik hier op de site dat daar niet goed mee te werken is en moeilijk te kleuren. Dit Marsepein was juist erg makkelijk te rollen en kleuren en lekker zacht. Het smolt als het ware op je tong.
Nu is mijn vraag: Kan dit marsepein die verhouding hebben of is dat bij de bakker weer anders? Ze zeggen het zelf ook overal voor te gebruiken en kleuren het ook alle kleuren.
Zit er nu verschil tussen de ene marsepein 1-1.5 en de andere waardoor de ene wel te gebruiken is en de ander niet?

Re: Marsepein bakker 1-1.5 ??????

Laatst stond ergens een artikel op dit forum kan het niet vinden.

Maar het kwam er op neer, hoe 'geler' de marsepein deste meer amandelen er in zitten. Maar dan moet je dus verschillende soorten naast elkaar leggen.

dus verhouding 1:2 is geler dan 1:4

Groeten @nnette, http://taartjebakker.mijnalbums.nl/
Bakt graag van alles zolang ik het zelf mag mixen!!

3

Wij gebruiken in de bakkerij altijd 1:3 om taarten mee te bekleden omdat deze een stuk fijner gewalst is dan 1:1,5....
De 1:1,5 gebruiken we wel voor dierfiguurtjes etc.

Live te life you love, love the life you live!!!
www.linseysbakery.nl

4

Bedankt voor de reacties.
Ik heb veel artikelen gelezen en daarom vind ik het zo raar dat ze deze gebruiken. Ikzelf vind hem heel fijn en zacht en zo heel geel is het niet. Daarom had ik ook het gevoel dat het 1 tot 2 of 3 was.
Heb het rood gekleurd en dat ging super. Het was erg rood en als het zo geel was geweest had ik het meer oranje verwacht.
Daarom wilde ik weten of er verschil tussen 1-1.5 en 1-1.5 kan zitten. Ze maken het niet zelf en halen het bij de groothandel.
Waarom ik dit wil weten is omdat wij niet van marsepein houden maar deze vonden wij heerlijk. 1-4 vinden wij niet lekker en ik vind dat te stug. Wil met marsepein werken maar wel een die we lekker vinden. De fondant vinden wij te zoet.