1

Onderwerp: Voor 't eerst....

overkomt me dat mijn taart inzakt na het vullen. Ik heb ook voor het eerst ipv 2 lagen 3 lagen gesneden...kan dit de oorzaak zijn dat mijn taart nu in is gezakt?? De vulling is: onderste laag viervruchtenjam met slagroom en de bovenste twee lagen zijn viervruchtenjam met mona toetje: aardbeienyoghurt.

Zie hier wat ik bedoel:

http://i297.photobucket.com/albums/mm213/PimenMarjan/Cakekrummels%20taarten/1679-1.jpg

2

Re: Voor 't eerst....

Te dikke lagen vulling?  :think:

3

Ik vul altijd 3x maar heb dit nog nooit gehad. Ik moet zeggen dat ik wel dun vul, dus idd misschien te dikke vulling?

Heb met een spuitzak (net zoals ik altijd doe) de taart gevuld...is een laag van ca 1 cm...normaal geeft dat ook geen probleem....slagroom is de eerste laag...misschien komt het daardoor???  het monatoetje was een luchtige versie dus dat is ook niet erg zwaar... :think:  :think:

5

Ik gebruik nooit slagroom, maar ik kan me voorstellen dat hij inzakt als de slagroom wat inzakt. Heb je het met klopvast gedaan?

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

6

Wanneer ik slagroom gebruik doe ik er ook klopfix doorheen. Of ik gebruik de aangevette slagroom  :9