1 Laatst bewerkt door melowcake (20-05-2011 11:14)

Onderwerp: Help deze nieuweling met een goede choco-caramelvulling

Voor deze zondag moet ik een taart maken voor een grote chocolade liefhebber. daarbij wil ik dan 1 laag chocolade mouse en 1 laag een dun laagje caramel (de caramel zoals in een mars zit...) met een laagje weer chocolade mouse? of iets anders wat minder heftigs?

ik heb alleen geen recept kunnen vinden voor de caramel, ik zie overal alleen waar je slagroom etc doorheen doet. maar daar krijg je denk ik niet die lekkere mars caramel mee.

ik wil dat dan zoals we normaal bij een taart een laagje jam smeren met botercreme, of slagroom enzo.

alvast bedankt voor jullie suggesties! :)

2

Re: Help deze nieuweling met een goede choco-caramelvulling

ik heb het zelf nog niet gemaakt, maar kijk een bij het recept voor dulche du leche

Groetjes Miriam
Zij die gaan taarten groeten u!

3

ow die kende ik nog niet :) dat klinkt precies wat ik wou..
zou het lekker zijn om dan de dulche du leche erop te smeren en erop zwitserse room? en dan 1 laag chocolademouse?

4 Laatst bewerkt door Carien (20-05-2011 12:23)

dulce is idd zo'n soort caramel als in een mars :Y 
ik zou dulce combineren met 2 lagen chocmousse denk ik (obv bonbonblocpraliné  :9  O-) )

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

5

ik heb caramel van dr oetker gekocht, is ook lekker (spuitflacon)

6

ik heb de gecondenseerde melk gehaald en ga het vanavond uitproberen. daarbij heb ik de mousse met echte belgische chocolade  van dr. oetker gekocht.
weten jullie misschien wat lekkerder en steviger is voor in de taart? als ik de mousse met een beetje melk en slagroom maak of alleen melk toevoegen? er staan namelijk 2 recepten op de achterkant

en als ik het met slagroom maak kan ik het dan niet meer in de koelkast bewaren of juist wel?

weer heel veel vragen.. :) maar moet het nog allemaal even leren en heb nu niet genoeg tijd om er mee te experimenteren

alvast heeeeeel erg bedankt voor jullie antwoorden//