1

Onderwerp: pigs in the mud: pasta of chocolade?

hoi allemaal,

ik wil morgen een pigs in the mud taart gaan maken. Ik heb kit-kats in huis en een pot pasta.
Idee was om met de pasta de taart af te smeren en dan de kitkats vast te plakken.
Bovenop iets scheutiger met de pasta om een modderbad te maken.

Maar ik begin te twijfelen: Zou gesmolten chocolade beter of lekkerder zijn? En zo ja, hoe doe je dan de zijkanten? Waarmee of hoe plak je de kitkats vast?

2

Re: pigs in the mud: pasta of chocolade?

Ik heb de mijne met ganache overgoten :P

Dat is vloeibare ongeklopte slagroom met vloeibare chocola en zalig (persoonlijk vind ik dat lekkerder en minder zoet dan chocopasta).

De zijkant heb ik met fondante planken bekleedt. Maar ik denk dat de kitkats ook wel blijven plakken met ganache.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

3

Ik heb hem laatst gemaakt  en ook overgoten met ganache en daar de kitkats tegen aan geplakt ging prima wel even vast binden zodat het goed kan stollen

Ik heb het beiden geprobeerd (gesmoten chocolade en chocopasta), maar bij de gesmolten chocolade blijven de Kitkats veel beter 'plakken' dan bij de pasta.. :Y

Ik heb die gemaakt met chocoladepasta afsmeren, daar de kitkats tegenaan plakken, nachtje in de koelkast, zitten de kitkats heel vastgeplakt en dan overgieten met ganache

Zijn de taarten bij Sandra in de maak, dan weet je zeker dat die smaakt ;p www.taartenvansandra.nl

6

oke, ik ga even kijken hoe ik precies ganache moet maken :)  - stolt de ganache dan?

Oftewel: moet ik de varkentjes gelijk al in de ganache zetten of wachten tot een dag later?

-en alvast bedankt!

ganache stolt.

Het recept staat bij de recepten.

Succes