1

Onderwerp: Zal deze combinatie te machtig zijn?

Ik heb een vierkant taartje gemaakt van 20x20 welke ik wil vullen met zwitserse room en daaronder een dun laagje 4 vruchtenjam. Het geheel wil ik afwerken met ganache :9 Zal deze combinatie iets te machtig zijn of valt dat mee? Ik wil voor deze taart 1 vulling gebruiken maar wel lekker dik!
Zal ik hier wel een dijkje botercreme voor moeten gebruiken of zorgt de ganache ervoor dat deze zal smelten? Moet ik het alles nog afsmeren (met jam misschien?) of is dat niet nodig?

Tevens heb ik nog een ander kapsel welke ik sowieso wil vullen met bokkepootjesvullig obv slagroom, ohh, wat lijkt me die vulling lekker zeg. Verheug me er nu al op. Ik twijfel alleen wat ik erbij zal doen. Iemand een lekkere tip?

Daarna ga ik wel bedenken waar ik deze mee zal afwerken, fondant of marsepein ( alles is voor mij nog nieuw...).

Deze vragen zullen alvast al een keer eerder gesteld zijn maar het zoeken is (vind ik persoonlijk) lastig omdat in elk topic bijna een bepaalde naam wordt genoemd :lol: Ik las ook dat er ergens een lijst rouleert waarin lekkere vullingcombinaties staan alleen kon ik deze niet vinden... Wellicht dat iemand weet waar deze staat?

Bedankt maar weer...!

Tamara

2

Re: Zal deze combinatie te machtig zijn?

Omdat er helaas geen reactie was gekomen heb ik de gok maar genomen. Heb een kapsel door midden gesneden en op de bodem een laag 4 vruchtenjam gedaan en daar bovenop een dikke laag zwiterse room. Nu staat het geheel weer in de koelkast zodat ik zo de ganache kan klaarmaken welke ik er overheen zal gieten. Ben benieuwd.

Ik twijfel alleen wat ik het beste kan doen. Een gedeelte van de ganache opkloppen en daar het geheel mee afsmeren en dan de vloeibare ganache er overheen of gewoon in 1 keer alles er overheen... Ik ga het eerst wel klaarmaken :P

3

Meid Hahahaha, wat een heerlijke vragen. Even kijken bij de bokkepootjesvulling gewoon lekker abrikozenjam. En een laagjes pure gesmolten chocolade?

Bij zwitserse room gebruik ik altijd een dijkje botercreme. Ben veel te bang dat er iets gaat lekken. Weet niet of het bij ganache moet hoor, maar voor de zekerheid. Hhahaha...

Ik zou zelf de heerlijke ganache over je taart gieten. Opkloppen doe je toch alleen om hem te vullen? Of heb ik dat dan nu weer verkeerd begrepen?

Beetje late reactie, maar het is natuurlijk ook allemaal een kwestie van smaak.
Wat ik lekker vind of een ander ehoeft natuurlijk ook niet jou smaak te zijn.

4

Gieten maar! Dan wordt ie mooi glad. Althans dat is de bedoeling, mij is het nog niet gelukt! :lol:

5 Laatst bewerkt door Carina (09-11-2007 19:28)

Tja, mocht je nog toe zijn aan het gieten van de ganache. Dan is het misschien handig om ff op de site van Lara M. te kijken (tartacadabra). Zij heeft een goede uitleg hierover staan. Het is in ieder geval raadzaam om een paar laagjes over elkaar te doen om een goed resultaat te krijgen. (mij is het ook nog niet gelukt :D ;) )
En wat betreft machtig: gewoon een stukje proberen, zit je snel vol , dan kleinere stukjes snijden!! :D
Suc6

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl