1

Onderwerp: Kan je een kroontje maken met icing

Dag iedereen :+

Op internet heb ik gelezen dat je een kroontje kan maken met fondant. Om bijvoorbeeld een blik.
Nu vraag ik me af of je ook een kroontje kan maken met Icing. Uiteraard een blik bekleden met folie of bakpapier.

Heb een kroontje gezien met veel slierten en openingen er tussen. Het is niet een ''standard'' kroontje. Vandaar dus mijn vraag

Wil dus heel graag een kroontje maken met veel slierten, pieken, openingen er tussen. Hoe kan ik dat het beste aanpakken?

Misschien klinkt het stom, maar kan je dan ook in icing tylose toevoegen? zou het een positief effect hebben? :P

alvast bedankt

2

Re: Kan je een kroontje maken met icing

Natuurlijk kan dat! Dat was volgens mij ook de eerste versie. Ik heb ze ook wel eens gemaakt. Het grootste probleem is dat ze vrij breekbaar zijn (dus maak er twee). Ik heb hem toen om mijn maatbeker gemaakt. Eerst het patroon wat ik wilde er omheen geplakt, daar een stukje van een insteekhoesjes uitgeknipt en eroverheen geplakt, en dan dus met icing het patroon overtrekken. Ik heb hem toen 3 lagen gegeven. Tylose aan icing toevoegen lijkt mij nogal overbodig. Het wordt toch al keihard. Volgens mij heeft dat geen enkel effect.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

3

Glamour schreef:

Natuurlijk kan dat! Dat was volgens mij ook de eerste versie. Ik heb ze ook wel eens gemaakt. Het grootste probleem is dat ze vrij breekbaar zijn (dus maak er twee). Ik heb hem toen om mijn maatbeker gemaakt. Eerst het patroon wat ik wilde er omheen geplakt, daar een stukje van een insteekhoesjes uitgeknipt en eroverheen geplakt, en dan dus met icing het patroon overtrekken. Ik heb hem toen 3 lagen gegeven. Tylose aan icing toevoegen lijkt mij nogal overbodig. Het wordt toch al keihard. Volgens mij heeft dat geen enkel effect.

Dankjewel!! zijn er nog andere tips/ideeen?

4

Er staat een how-to op cakecentral......ff hier zoeken of daar