1

Onderwerp: Hoe cupcakes in een theedoos verpakken

Hallo iedereen,

Het idee om cupcakes in een theedoos te verpakken vind ik erg leuk, vandaar dat ik dit ook wil gaan doen. Maar hoe kun je de cupcakes het beste in een theedoos verpakken?

A.s. vrijdag heb ik een feestje en ik wil een theedoosje (4-vaks) cadeau doen met 2 vakjes met theezakjes en 2 vakjes met cupcakes. Gisteravond heb ik de cupcakes gebakken en deze zitten nu in een goed afgesloten zakje. Deze wil ik morgenavond besmeren met botercrème, bekleden met marsepein en dan in het theedoosje doen met een mooi vloeipapiertje eronder. Dan het doosje dicht en dan cadeaupapier er omheen.

Mijn vraag is nu: blijven de cupcakes zo goed? En trekt de geur van het hout van het doosje of de geur van de thee niet in de cupcakes? Of kan ik beter de cupcakes in plastic verpakken en dan in het doosje doen? Dat staat natuurlijk weer minder mooi.

Hopelijk heeft iemand tips!  :)

2

Re: Hoe cupcakes in een theedoos verpakken

Kan j de cv's niet erin stoppen net voordat je vertrekt na de verjaardag?

www.cakelady.nl
regio Zaanstad / 't Gooi / Arnhem / Zevenaar

3

Dat kan wel, maar liever niet omdat ik nog genoeg andere dingen te doen heb voordat ik wegga. En ik zal ze ook eerder moeten decoreren (vanavond) omdat ik daar morgen geen tijd meer voor heb en het dan haastwerk wordt. Dus ik moet ze sowieso nog in een afsluitbaar bakje doen voordat ik wegga, maar het zou voor mij handiger zijn als ik ze gewoon meteen in de theedoos kan doen en kan verpakken, maar ik heb dus geen idee wat voor effect dit heeft.

Maar is er niemand die al eerder cupcakes in een theedoos cadeau heeft gedaan die hier wat zinnigs over kan zeggen? :/

4

Als je de theedoos te snel inpakt/dicht doet gaan de cupcakes enorm zweten. Ik heb de dozen altijd zo lang mogelijk openstaan. De cupcakes apart in plastic zou ik ook niet direct doen. Wat ik trouwens ook ervaren heb, is dat de cupcakes precies passen. Je moet altijd een beetje wringen om ze erin te krijgen....

Niet echt een advies maar wel goed laten luchten want anders nemen de cupcakes inderdaad de lucht van de dozen over en gaan ze zweten.

Suc :thumb:

5

Let op dat ze niet van het papier loslaten, heb ik laatst gehad...... Dacht ik genoeg te hebben, kon ik weer van voren af aan beginnen. :s

6

Of de binnekant ook verven :+
Maar dat moet dan wel een poosje van te voren anders ruikt alles weer naar verf en lak :s

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

7

Niet echt een advies? Oh dat vind ik wel hoor! :) Hier heb ik wel wat aan namelijk! :) Is het een idee als ik de cupcakes apart in een plastic bakje meeneem (daar bewaar ik namelijk mijn gedecoreerde cupcakes in....) en ik vlak voordat ik het cadeautje nodig heb de cupcakes in het theedoosje doe en dan pas inpak?

Ik heb overigens ook van die blokbodemzakjes, zou ik ze daar niet in kunnen verpakken? Ik heb op Koninginnedag een kraampje gezien waar ze cupcakes per stuk verpakt hadden in zulke zakjes. Ik heb alleen geen idee hoe lang ze daar al verpakt stonden.

Overigens heb ik een theedoos die gelukkig groot genoeg is voor de cupcakes. Dit had ik al gecontroleerd nadat ik hier op 't forum verhalen had gelezen van niet passende theedozen.

8

@annick: niet van het papier loslaten? Welk papier bedoel je? Daar waar ik de cupcakes in bak of het papier waarmee ik ze in de theedoos wil doen?

Overigens bedankt voor de reacties! Ik wil graag een origineel cadeautje geven, maar geen vies cadeautje. :lol: