1

Onderwerp: Eerste betaalde opdracht!

Oh meiden wat een kriebels had ik er van in mijn buik. Het vriendinnetje van mijn zoontje (5 jaar, hahahah) wilde perse voor haar verjaardag een taart van mij.
Ze had haar moeder de oren van d'd kop gezeurd en uiteindelijk wist ze het.
Het moest een Diddlinataart worden. De volgende dag komt ze naar me toe dat ze graag ook Diddl erbij wil, want ze wil een verliefd stel net als haar en Mika (mijn zoontje). Hhahahahahahah... 'tuurlijk kan ik dat meid!'.
Oja en heeeeel veeel hartjes en of mika zijn naam er ook op mocht.
Man, man,wat is die Diddl en &@^#$*@&- poppetje om te puzzelen zeg.

Op zich lukte het allemaal wel, maar alles begon op een gegeven moment te breken.
Had de puzzel gisterochtend al gemaakt, maar ben gisteravond zo lang aan herstellen geweest op de taart dat ik net zo goed de puzzel meteen op de taart had kunnen maken. Nou ja misschien leer voor de volgende keer. En als er tips zijn, dan zijn die meer dan welkom.
En toen kwam het moment van het overpakken van de taart op de plank in de doos.
Dat mislukte zo erg, dat de onderste rand helemaal los ging.
Waarom gaat dit nu altijd fout bij mij? Wat moet ik doen?

Ik heb er 25 euro voor gevraagd. Heb er wel bijgezegd dat deze prijs voor haar speciaal is, en wanneer er andere om vragen de prijs 30 euro is. Is dat redelijk? Mag mijn taart hiervoor weg?

Nou ja heel veel vragen, maar wordt gewoon opnieuw onzeker als het om geld gaat.

Nou ja al met al vind ik mijn eerste betaalde opdracht er best leuk uitzien.
Een taart van 28 cm doorsnede, gevuld met speculaasjesvulling, bankerbakkersroom met manderijntjes, en amaretto.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-8JRTQM6A.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-PTMRJWOT-1.jpg

Dankjewel!

2

Re: Eerste betaalde opdracht!

Mooooooooi!!!!

Wat een superverliefd stelletje... zeker als je "het verhaal" erachter kent... :lol: ;)

Prachtige kleuren, mooie gepuzzeld, leuke letters, heerlijke vulling!!!

Ik denk dat je met je prijs wel goed zit hoor!!!

Misschien kun je de taart bekleden terwijl ie al in de doos zit met de zijflapjes opengevouwen?

Of bekleden terwijl ie op zo'n taart-onderschuif geval staat? Dat je 'm dan zo daarvan in de doos kan laten "glijden"? 
Als je er een stukje bakpapier onderdoet, en je snijdt dat op maat van de taart dan glijdt het makkelijker.

Het is inderdaad zo'n zonde als ie beschadigd!!

Dag! Groetjes, Koenie
www.taartenvankoenie.nl

3

Hij is leuk!!!!!!! Volgens mij voldoet hij precies aan de eisen van de jarige :Y.
Enne.. volgens mij is E25 voor zo'n grote taart niet veel hoor. Ik vind het zelf ook heel moeilijk hoeveel je moet vragen en volgens mij zijn er nog veel meer die dat hebben. Ik heb nu mijn eerste opdracht en dat is meteen een bruidstaart. De ontvanger (een bekende) heeft al gezegd dat ik flink wat bij de kostprijs op moest zetten zodat ik er nog iets leuks voor kan kopen. Ik denk dat ik ongeveer E55 ga vragen voor een 2-laagse stapeltaart voor 25-30 personen. Volgens mij is dat aardig redelijk.

Groetjes
Jiska

4

Koenie schreef:

Misschien kun je de taart bekleden terwijl ie al in de doos zit met de zijflapjes opengevouwen?

Of bekleden terwijl ie op zo'n taart-onderschuif geval staat? Dat je 'm dan zo daarvan in de doos kan laten "glijden"? 
Als je er een stukje bakpapier onderdoet, en je snijdt dat op maat van de taart dan glijdt het makkelijker.

Het is inderdaad zo'n zonde als ie beschadigd!!

Dat taartonderschuif geval, ja die wil ik dus al de hele tijd hebben. Bij de xenos hier hebben ze hem niet meer. Zucht!
Dat aankleden in de doos heb ik dus gister uiteindelijk maar gedaan. Maar uh... doe jij dat dan ook zo? Of ben ik nou echt zo'n doos?

5

Je mag er heel trots op zijn hoor. Tis een geweldige taart om te zien en volgens mij ook om op te eten.
Wat een lief stelletje zeg!

Groetjes Tweety!

6

wat een schatjes!! superlief vooral met je uitleg erbij!

Je prijs klinkt prima het is een vriendenprijsje das toch prima?!

Tips heb ik niet maar Koenie had al een mooie voor je!

7

Hele mooie taart! Super!

8

WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAUUUUUUUUUUUUUUUUUUWIEEEEEE!!!!

Onwijs mooi!!!! Ik vind het echt een heel schattig taartje geworden!!!

Hele hele redelijke prijs hoor ik heb bij een bakker gewerkt studie tijd(in tiel ;) maar dat rade je al misschien) en een gewone slagroom taart is al heel prijzig en heel leuk dat dit je eerst betaalde was!!! :thumb:

Groetjes van Jette

9

Hij is super schattig :Y! Heel mooi en precies volgens de wens van de jarige (heerlijk zo'n 5-jarige die precies weet hoe ze het wil hebben :lol:).

Voor zo'n grote taart (en zulke lekkere vulling) vind ik 25 best weinig, met die 30 zit je meer in de richting :Y (maar dit was ook een vriendenprijs toch?).

Als je onderkartonnen gebruikt kost het overplaatsen veel minder (geen) moeite, dan moet je natuurlijk wel de taart direct op het onderkarton zetten anders schiet dat ding zijn doel voorbij (en niet zoals ik in het begin deed pas nà het versieren :D). Je kunt ze heel goed zelf maken m.b.v. karton, leuk inpakpapier en doorzichtige folie. Om je karton tijdens het afsmeren schoon te houden kun je stroken bakpapier rondom je taart leggen (net er onder) die je daarna heel gemakkelijk weghaalt (deze truc heb ik ook weer van het forum :)).

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!

10

Deze taart is helemaal BELLE!

Groetjes, Ria
"Le talent, ça n'existe pas, le talent, c'est avoir l'envie de faire quelque chose."

11

Nou Babs je hebt het echt super mooi gedaan zeg. En je eerste betaalde je hebt er wel een vaart in zeg. Ik maak de taart ook meestal op in de doos. Vooral het randjes langs de onderkant. Anders is het gewoon niet te doen om hem nog te verplaatsen. Echt super mooi hoor.

Schattig taartje!

13

Heel erg mooi hoor! Wat betreft die Xenos taartschep....zag dat ze bij ons nog wel verkocht worden (75 cent!). Kan evt. checken bij postkantoor wat het kost om um op te sturen als je interesse hebt. Heb hem zelf ook ...reuzehandig.

Groetjes,
Daniela

14

Hij is eenig hoor, echt heel erg leuk, ik bekleed ze meestal op een plaatje triplex, door mijn man gezaagd en die bekleed ik dan met mooi folie.
Je kunt ook van die speciale onderborden hiervoor kopen, het staat dan goed stevig zodat je met de doos optillen ook geen knak krijgt ( in je fondant)  of zo iets.
Jolanda

www.sweetsugarpies.com kijk ook eens op mijn site

15

Wat een leuke taart, goed gelukt voor je eerste opdracht :)

Ik denk dat je wat prijs betreft goed zit. Met 30 euro kom je op ongeveer 1.50 per stukje, en dat vind ik prima voor zo'n taart. Maar sommigen zullen het weinig vinden. Ik vergelijk niet met de banketbakker omdat we dat niet zijn, en ook niet zoveel kosten hebben, en het ook nog eens een hobby is, en geen werk.
Maar ja, zelf vraag ik een stuk minder, al zal ik nu wel hoger moeten nu alle prijzen erg veel gaan stijgen, ik zou zelf denk ik maximaal 20 euro vragen voor die taart, maar ja, ik ben volgens velen hier te goedkoop :S

Mijn website: Presentaart

16

edboerboom schreef:

Heel erg mooi hoor! Wat betreft die Xenos taartschep....zag dat ze bij ons nog wel verkocht worden (75 cent!). Kan evt. checken bij postkantoor wat het kost om um op te sturen als je interesse hebt. Heb hem zelf ook ...reuzehandig.

Jeetje dat zou wel heel erg fijn zijn zeg. We bedoelen toch dezelfde he? Wist namelijk niet dat ze zo goedkoop waren.
Op deze link staat een foto ervan. http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … hp?id=9092

Wil je me mailen als je dit voor me zou willen halen?

Thanks, heel lief hoor!

17

wat een prachtige taart...hij is echt super lief...en eur 30,00 is een mooie prijs hoor.....
wat ik tegenwoordig doe ik dat ik en stuk karton groter dan de taart verpak in kaftpapier...daat mijn taart op zet als de marsepein erop zit...dan kan je de taart decoreren en event een randje erom heen maken....leuke foto maken hand onder karton en hij kan zo in de doos zonder dat je de taart nog aanraakt....en bij de mensen thuis kunnen ze de taart ook zo weer uit de doos halen en hem leuk neerzetten ipv in de doos laten staan....ik haal kaftpapier bij de action....0,59 cent ofzo per rol......

groetjes Saskia
www.taartenmeer.nl

18

Leuk gedaan. Netjes gepuzzeld. Niets van te zien dat ie niet geod gepuzzeld is.

Tip heb ik van een workshop. Doos waar appels in hebben gezeten bij de lidl weg. De bodem met een stanleymesje uitsnijden op maat. Een/twee cm groter dan je taart, deze bekleden met dik aluminiumfolie.
Werkt super goed. Heel erg stevig!!!
En geen kans dat je taart nog buigt.

Groetjes Gonnie.

www.trendytaart.nl

Te mooi om op te eten.... te lekker om te laten staan.

19

Hartstikke leuke en mooie taart!
En nee hoor, Euro 30,00 is echt niet teveel. Een prima prijs volgens mij!

20

Hij is enig!
Wat schatig he, die kleuterliefde.....

21

O, superleuk. Ik zou ook voor onderkartonnen kiezen, al meteen na het vullen en voor het afsmeren!

Groetjes, Rianne
Wil je mijn taarten bekijken? www.taartdoos.haaralbums.nl

hij is superlief!

Neem even een kijkje op:
http://joytaart.come2me.nl/

23

Bedankt voor alle tips meiden. Ik ga er zeker mee aan de slag! Helaas gebruik ik al wel taartkartonnen eronder, maar op een of andere manier gaat die in onderrand bij mij er dan toch stuk van.
Ik denk dat ik toch echt zo'n taartschuif/plaat/schep/ding vande xenos nodig heb ;)

24

Zo wat een gave taart. Heel mooi gepuzzeld. Ik denk dat je nog HEEL veel meer opdrachten krijgt. Echt super hoor.

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl