1

Onderwerp: wat kopen jullie bij de makro / sligro?

Als ik het forum aan het doorlezen ben, dan zie ik vaak de woorden Marko en Sligro voorbij komen. Heb bij allebei een pasje aangevraagd.
Maar ik ben benieuwd wat jullie daar zoal kopen voor je taartenhobby. Bij deze dus ;)

2

Re: wat kopen jullie bij de makro / sligro?

Ik haal daar altijd handschoentjes (geloof nu zelfs in de aanbieding) en een  grote zak poedersuiker....
Grtjs

Enkel met het hart kan men goed zien,
het essentieële is onzichtbaar voor de ogen.

bij de sligro de witte uitrolfondant!erg goedkoop....1 kilo voor 3,70.

4

wegwerpschort, zelfrijzend bakmeel, biscuitmix, eieren (als ik die toevallig nodig heb) suikerbakkerspoeder, fondant, chocolade sigaartjes, chocolademoussepoeder van callebaut, handschoentjes en als ze leuke hebbedingetjes van Wilton hebben, willen die op de een of andere manier ook wel eens in mijn wagentje verdwijnen.

:o

Website: www.tuinentaart.nl Twitter: @tuinentaart
Facebook: http://www.facebook.com/TuinenTaart

leukstetaarten35 schreef:

En werkt deze ook fijn? Wel goedkoop zeg pff! Bij Cook&Co of Pipoos is het enige gewone winkel in de buurt waar ze fondant verkopen. Maar dan betaal je echt 5 euro voor 500 gram!

6

Helaas helemaal niets, kan daar niets kopen :s

7 Laatst bewerkt door leukstetaarten35 (17-05-2011 08:25)

Carliecarlie schreef:
leukstetaarten35 schreef:

En werkt deze ook fijn? Wel goedkoop zeg pff! Bij Cook&Co of Pipoos is het enige gewone winkel in de buurt waar ze fondant verkopen. Maar dan betaal je echt 5 euro voor 500 gram!

ik maak met de fondant de versiersels.heb er dus geen taart mee bekleed dus kan daar niet over meepraten.ik gebruik voor het bekleden zeelandia marsepein maar de fondant werkt lekker en de smaak is ook goed.ben er echt heel blij mee.heb laatst weer 2 emmertjes gehaald!

ps het is idd een heel prijsverschil dan voor je!pipoos is sowieso behoorlijk aan de prijs.

8

Movado schreef:

chocolademoussepoeder van callebaut

Haal je die bij de sligro of de makro?

9

Bij de Makro wacht ik altijd op de kortingsacties voor de Funcakes en Wilton producten en dan ga ik daar een berg van halen!
(wel vroeg gaan om teleurstelling te voorkomen)

10

Ik haal ook de fondant bij de Sligro, werkt prima, ook om een hele taart te bekleden. Bij de Makro vind ik het jammer dat ze bijna nooit gekleurde fondant hebben, alleen gekleurde marsepein en witte fondant (en bruin).
Maar daar koop ik ook de Wiltontubes, de biscuitmix, botercrememix, cupcakemix, suikerbakkerspoeder van van gilse, de crisco. Wat ze ook maar hebben, ik neem het mee.

11

Ik heb de rolfondant van de sligro gebruikt om een taart mee te bekleden. Het scheurde wel snel. Maar inderdaad prima om mee te versieren.

12

Ben benieuwd dan :) Verkopen ze daar eigenlijk ook taartdozen en wegwerp spuitzakken? Ik kan die verder ook nergens anders vinden dan in de webshop..

13

Ik koop snoepzakken om mee te "spuiten" bij de sligro, daar hebben ze trouwens ook groene wegwerp zakken.
Ook haal er inderdaad fondant,vlaaivulling,chocolade,suikerbakkerspoeder,gele room..
En bij de Makro funcakes mix en wilton dingetjes die in de aanbieding zijn ;)

14

makro verkoop wel taartdozen wel in dordrecht en barendrecht heb ik gezien.

En makropas en sligropas krijg je ALLEEN als je eigen bedrijf heb of iemand die eigen bedrijf heeft die jou heeft gemachtigd als 2e inkoper...anders kom je echt niet in!!!

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

15

Je kunt ook gewoon een pasje lenen.
Vroeger moest je echt gemachtigd zijn maar dat hoeft niet meer.

Vandaag heb ik er 6 pakjes boter en een Kenwood Patissier gekocht :)

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

17

karla59 schreef:

Je kunt ook gewoon een pasje lenen.
Vroeger moest je echt gemachtigd zijn maar dat hoeft niet meer.

tegenwoordig ook hoor...Laast heb ik nog meegemaakt in dordrecht dus moet wel hoor....ondanks scanding....

18

In Groningen, Vianen en Duiven kun je zo door lopen als je maar een pasje hebt en dat is best handig.

19

bij Makro verkopen ze snoepzakken, wegwerp professionele spuitzakken, taartdozen, t staat alleen bij de horeca weggooiservies, huishoudfolie en dergelijke dwz in die in Delft dan

20

Cupla schreef:

En makropas en sligropas krijg je ALLEEN als je eigen bedrijf heb of iemand die eigen bedrijf heeft die jou heeft gemachtigd als 2e inkoper...anders kom je echt niet in!!!

Mijn vriend heeft een eigen bedrijfje, kvk nummer etc., maar het maakt toch niet uit wat voor spullen je dan gaat kopen ofzo? (Het bedrijfje van mijn vriend heeft uiteraard niks met taarten te maken ;))

Carliecarlie schreef:
Cupla schreef:

Mijn vriend heeft een eigen bedrijfje, kvk nummer etc., maar het maakt toch niet uit wat voor spullen je dan gaat kopen ofzo? (Het bedrijfje van mijn vriend heeft uiteraard niks met taarten te maken ;))

Nee hoor dat maakt niets uit. Ik shop ook op het pasje van mn vriend :D

Voor mijn taarten kijk op: www.tiptoptaarten.nl!!

22

De uitrolfondant bij de sligro hoe is deze verpakt? Een collega wil wel wat meenemen, maar dan moet ik wel precies aangeven wat de naam is etc. Wie heeft 't in huis en wil even op de verpakking kijken.

23

Uitrolfondant/icing zit in een emmertje per kilo.
En is van Niels De Veye

24

Mirie schreef:

De uitrolfondant bij de sligro hoe is deze verpakt? Een collega wil wel wat meenemen, maar dan moet ik wel precies aangeven wat de naam is etc. Wie heeft 't in huis en wil even op de verpakking kijken.

Het is een klein wit emmertje van het merk Maison Niels de Veye
Er staat op de verpakking: uitrolfondant/icing

25

Carliecarlie schreef:
Cupla schreef:

dan maakt niet uit wat je koop...Maar ik wil zeggen: KIJK UIT EN REKEN GOED UIT alle prijzen zijn ZONDER BTW  waardoor veel denken wat goedkoop maar als btw erbij telt is niet altijd alles goedkoop....ik kom regelmatig maar 9 van 10 x koop ik niks!!! simpelweg omdat 1kg prijs duurder is dan in winkel zef (ah of oid)

maar goed aanbieding is niet misgeschoten...