1

Onderwerp: Help, mijn mmf lukt niet!

Ik wilde al heel lang zelf eens een poging wagen mmf (marshmallowfondant) te maken, en vanmiddag had ik eindelijk eens tijd. Met de werkbeschrijving van Lonnes in de hand ging ik aan de slag.

Maar wat een ellende! Het bleef maar plakkerig! Ik kon het niet eens vatten met de hand, zo kleverig was het. Wat heb ik verkeerd gedaan? Ik heb zowat een hele bus poedersuiker toegevoegd, dit lijkt me al veel te veel. Wie weet het?

2

Re: Help, mijn mmf lukt niet!

zou het kunnen dat je hoeveelheid water iets te veel was??  Ik heb het laatst ook eens gemaakt en het lukt wel, maar ik geloof dat ik dit eventjes heb laten staan vooraleer ik verder gegaan ben.  Het is mij gelukt, maar de smaak vond ik niet echt super, maar dat ik natuurlijk smaak h

groetekes Kris

3

Re: Help, mijn mmf lukt niet!

Het klopt dat het plakkerig is. Nog meer poedersuiker toevoegen tot het als klei aanvoelt, maar het blijft nog plakkerig hoor. Wat je dan doet is het in een luchtdichte bak leggen, af laten koelen, je handen wassen en dan poedersuiker er over strooien en alleen de bal even "bij elkaar kneden", dus niet meer echt door elkaar. En dan voelt het meteen al een stuk beter aan. Maar ik had ook de eerste keer het idee dat het maar plakkerig bl

4

Re: Help, mijn mmf lukt niet!

Hoi, ik gebruik meestal mmf, gewoon omdat het handig is dat je al die spullen in huis hebt. De ene keer plakt het meer dan de andere keer, inderdaad teveel water denk ik.  Het scheurt ook wat makkelijker dan marsepein bij het bedekken van de taart., soms een beetje afzien dus. En die smaak daaraan kun je natuurlijk een smaakstofje toevoegen. Maar smaken verschillen!

Kijk gerust eens in mijn taartenalbum
http://www.creabrigitte.mijnalbums.nl