1

Onderwerp: Theeservies

Nieuw hier op het forum zal ik direct daad bij woord voegen en mijn twee eerste 3d taartjes posten. Ben sinds eind maart verslingerd aan mijn nieuwe hobby -  heb geen cursussen gevolgd overigens - maar fervent kijker van Youtubefilmpjes. 

http://i53.tinypic.com/rt3n02.jpg

Mijn eerste 3D? Die is jammerlijk mislukt bij het bekleden. Helaas had ik te weinig bekleding en kon ik 'm niet zo bekleden als moest. Maar niet getreurd: het was een testproject. Zal 'm toch even posten, hij was immers wel echt heel lief!


http://i54.tinypic.com/20it9ib.jpg

Speciaal project: Happinezz-taartjes @ www.yumicakes.nl

2

Re: Theeservies

Prachtig!!!!

Ook de `mislukte`vind ik anders erg leuk hoor!!

I love pie!!

3

Re: Theeservies

Dank je!

Ik heb echt iets heel doms gedaan in de bovenste taart: ik heb 'm gemaakt als opkikkertje voor Oma van 95 en Oma heeft een kunstgebit - zoals wel meer dames van 95.  Ik heb per ongeluk harde pareltjes gebruikt. Los van alle beginnersfouten in het bekleden kan het dus ook nog zo!  Hahahahah!

Speciaal project: Happinezz-taartjes @ www.yumicakes.nl

Re: Theeservies

Het theeserviesje vind ik echt prachtig! Zou graag weten op wel youtubefilmpje je dat gezien hebt ;)  Zou het graag ook een keer maken. En die draak is fantastisch! Ben benieuwd hoe hij word als hij wel goed is :lol:
Groetjes, Patricia

5

Re: Theeservies

Hey Patricia,

Deze specifieke voorbeelden heb ik niet van Youtube, maar ik heb wel geleerd hoe ik bv moet afsmeren etc. op Youtube.

Het theeservies heb ik dus uit mijn hoofd gemaakt. Het is vrij eenvoudig:

Potje:
Ik heb gebakken in een beker die een beetje rond afloopt naar beneden ( koffiebeker van Koziol) en deze bekleed met fondant. De oren en de tuut heb ik gemaakt van fondant met tylose. Er zit geen aparte deksel op het potje, maar gewoon een stukje uitgerol marsepein. Het werkt de indruk van een apart dekseltje, maar dit komt gewoon door de donkere kleur.

Kopje: idem, gebakken in een kleiner bekertje wat ik later gewoon omgekeerd heb. Het oppervlak wat je ziet is dus gewoon de onderkant. Het schoteltje is een stukje dikke marsepein (ontvanger is echt dol op marsepein). Het oortje is wederom van tylose en fondant. Het taartje wat erbij ligt heb ik gewoon uitgesneden uit een stukje cake wat ik over had en bekleed.

Zonder bekleding en details was het echt een onogelijk serviesje, dus vooral veel versieren!!!!

Speciaal project: Happinezz-taartjes @ www.yumicakes.nl

Re: Theeservies

Haha! Ja veel "verbloemen" daar ben ik ook altijd goed in  :lol:  Bedankt voor de uitleg. Ga hem zeker ook proberen echt heel mooi! En vooral zonder workshop ofzo vind ik je superknap. Ik ben ook nog maar pas begonnen. Ik heb een miniworkshop bij mijn vriendin gevolgd. Misschien zie je mijn foto met servies binnenkort  ;)
Groetjes!

7

Re: Theeservies

Leuk, ik kijk ernaar uit!

Verbloemen is ook wel mijn ding hoor! Ik moet ook niet denken aan het maken van een witte bruidtaart met minimalistische bloemen erop ofzo!

Speciaal project: Happinezz-taartjes @ www.yumicakes.nl

8

Re: Theeservies

Wat een mooie taarten. Ik vind de draak echt super.

www.lindelicious.nl       Elke taart uniek!