1

Onderwerp: the art of royal icing

hoop dat ik de goede rubriek heb gekozen.

heeft iemand dat boek? wat staat er zoal in? is het de moeite waard?

is namelijk een hoop geld als je het uiteindelijk niet gebruikt.

staat er alleen voor taarten in of ook voor koekjes?

heb al gezocht of ik ergens een inkijk exemplaar kan bekijken, of de bieb, maar beide is niet te doen

2

Re: the art of royal icing

Ik heb het sinds kort! Op ebay was hij al een stuk minder duur. Het is een enorm dik boek, zo dik dat ik nog niet alles heb kunnen bekijken! Wat ik tot nu toe heb gelezen is erg traditioneel en technisch. Er staat in hoe je allerlei patronen kan spuiten, bloemetjes maken, figuren als zwaantjes maken, etc. Het is allemaal voor op taarten, alhoewel je sommige technieken natuurlijk ook voor koekjes kunt gebruiken! Ik vind het een prachtig boek waar veel liefde en zorg in is gegaan. Als je echter op zoek bent naar inspiratie voor taart- of koekjesontwerpen is dit misschien niet het meest geschikte boek, dan zou ik eerder Pretty Party Cakes van Peggy Porschen aanraden (zeer betaalbaar via bookdepository). Ik ben van plan binnenkort een recensie ervan op mijn blog te zetten. Als je googlet op afbeeldingen voor "Eddie Spence" krijg je wel een beetje een indruk van wat voor soort dingen in het boek staan.

3

Ik heb het boek ook en vindt het heerlijk om te bekijken wat er allemaal kan met RI. Zoals mijn voorgangster al vertelde, er staat veel techniek in en het is inderdaad nogal klassiek.

Ik vindt het voornamelijk leuk om te zien wat kan en dat te proberen in een moderner jasje te stoppen. Ik ga binnenkort aan de slag en zal het resultaat laten zien.

Als je inderdaad zoekt naar techniek dan is dit een mooi boek. Wil je zien wat je bijvoorbeeld op koekjes kan maken, dan heb je hier niet zoveel aan.

Gr. Sandra

Ik vind het een heerlijk boek ( ik had het trouwens bij de leukstetaarten  even ingekeken toen ik mijn bestelling ging ophalen) via amazon gekocht, daar is het een stuk goedkoper dan hier.

Het is ene prachtwerk met inderdaad alles over klassieke royal icing en technieken. Echt over die klassieke Engelse taarten. Echt en boek om lekker in de kast te hebben staan en af en toe in te kijken. Hoe practisch handig het is igt eraan wat je er precies mee wil.

succes!