1

Onderwerp: [feedback] Mijn aller-aller-allereerste taartje!

Na al die maanden... eindelijk... mijn eerste taartje!
Het was even heel wat puzzelen waar en wanneer ik moest beginnen, maar ze zeggen 'oefening baart kunst' dus we blijven proberen!

Het probleem was mijn kapsel... deze kwam langs de randen erg brokkelig en broos uit mijn vorm waardoor ik heb niet strak kon afsmeren en bekleden... (misschien te snel uit de vorm gehaald?)
Iemand hiervoor tips?

http://www.mijnalbum.nl/Foto-JY6MCSHY.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-EKYMQBZC.jpg

Feedback is meer dan welkom, bedankt voor het kijken!

''Succes is niet het einde en falen is niet fataal... Het is de moed om door te gaan dat telt!''

2

Re: [feedback] Mijn aller-aller-allereerste taartje!

wat een leukerdje!!!
leuke kleurtjes!
1 tipje....probeer wat dunner uit te rollen.....ziet er net iets mooier uit....en voo rje kapsel....met 1:1 botercreme afsmeren...krijg je hem best wel strak en kun je plekjes verdoezelen..
ga zo door!!

3

Voor een eerste taart hartstikke leuk !
De volgende keer zou je de rolletjes marsepein onderaan iets dunner kunnen uitrollen, dat staat nog mooier !
Kruimelig biscuit is lastig, iets meer botercreme wil nog wel eens helpen. Als je je biscuit na het bakken ondersteboven gebruikt voor de taart, is de bovenste rand ook strakker.
Maar gewoon verder gaan, deze taart is al mooi dus de volgende wordt weer mooier !

Groetjes, Conny

4

Hij ziet er prachtig uit voor een aller allereerste taartje! Je probleem met je biscuit kan aan een aantal zaken liggen, dus dat is moeilijk te bepalen zo. Welk recept heb je gebruikt?
Het is niet erg als je biscuit brokkelt, afsmeertechnisch. Als ik mijn taarten snij (carven zeg maar) zijn ze ook niet meer vlak en strak. Maar als je nou 1 laagje botercreme afsmeert, die zet alle kruimels vast, die laat je hard worden en dan ga je er nog een keer over met een lag, even in de koelkast, afsmeren met een warm mes en hij wordt superstrak!
Tipje voor de decoraties heb ik niet zoveel. Hij ziet er superleuk uit! Ik denk wel dat ik het touw iets dunner had gemaakt, maar dat is een kwestie van smaak ;)
En verder is het oefenen oefenen oefenen!! Succes !!

Tutorials, Recepten, Tips en babbels ;)
http://karenannecakes.blogspot.nl/

5

leuk ontwerp voor een mannen(? :o )taart :Y en voor een 1e taart helemaal goed  :thumb:

Ik stort de biscuit ook altijd direct uit de oven op een rooster, dus daar kan het niet aan liggen :nooo  Misschien te lang in de oven :think:  Heb je de biscuit omgedraaid? Onderkant is nu boven?

De taart wordt door de laag-op-laag-sterren wel extra machtig :Y ; je zou een andere keer evt de kleinere sterren uit kunnen steken in de grote ster, zodat het toch 1 laag extra bovenop de bekleding is (hoop dat ik een beetje duidelijk ben :rolleyes:  ;) )

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

6 Laatst bewerkt door Lady-Lau (08-05-2011 22:00)

Dank jullie wel!

@Carien; Inderdaad een mannen taart haha! Gelukkig was hij 'maar' voor vriendlief, dus die vond het allemaal wel prima voor een eerste keer. Maar vond het zelf zeker geen stoere mannentaart, had de 2 ook weg kunnen laten (Hoera, Mauro 3) haha! :D
Ik heb helaas ook nog niet heel veel spulletjes zodat het tot nu toe nog even behelpen is en de creativiteit ook wat weg blijft...

@Mamakaat; Ik gebruik de biscuit en botercreme beide van Easy-Cake en bak de taart ong. 40 min op 180 graden (hetelucht) Daarna inderdaad omgedraaid. Snijden/zagen moet ik ook nog oefenen want dat was niet helemaal recht en ik moet eerlijk bekennen dat ik zo nieuwschierig was dat ik het kapsel best snel uit de vorm heb gehaald  O-) (bleef trouwens wel erg plakken ondanks ik hem heb ingevet)
Ik ga je tip trouwens wel gebruiken om hem eerst even in de koelkast te zetten!
Oh,en dan gelijk nog een vraagje... ik maak de botercreme gewoon volgens het pak, maar wat bedoelen jullie met 1;1? :o Ik ben ook zooooo'n beginner!

Sorry dames, dit is vast niet het goede topic ervoor... maar in ieder geval bedankt! :thumb:

''Succes is niet het einde en falen is niet fataal... Het is de moed om door te gaan dat telt!''

7

1:1 is gelijke delen poedersuiker en boter...niet lekker als vulling maar heeeeel goed voor afsmeren....ik gebruikte daar eesrt de mix voor maar 1:1 werkt veel prettiger..en gelijk idd in de koelkast en dan na een tijdje met warm mes strak afsmeren....dit herhalen totdat je denkt..hij is mooi zo!

8

Dankjewel Maartje, dat zal ik dan maar eens proberen! :thumb:

9

Mooie taart

Een taart moet voor mij  eetbaar blijven. Anders kan ik beter gaan kleien :9

10

Hele leuke taart.
Ik gebruik altijd een rand bakpapier aan de zijkant, die ik daarna ook nog invet. Hiermee kan ik het kapsel altijd gelijk uit de (spring)vorm halen en brokkelt hij ook nooit af.
Succes