1

Onderwerp: Bekleding Chocoladetaart

Hoi allen, ik wil een chocolade taart maken en normaal bekleed ik het chocoglazuur van dokter oetker. Deze is op het eind keihard en mijn taart gaat stuk bij het snijden. Marcepein en fondant wil lust ik niet op mijn chocotaart. Wie heeft er voor mij een recept van witte/bruine chocolade dat niet als een keiharde maar ook geen zachte bekleding is? Dus makkelijk te snijden maar geen chocola aan de vingertjes? Of iets met monchou of zo?

2

Re: Bekleding Chocoladetaart

chocolate leather  :Y . recept staat links onder het kopje recepten en dan bekleden en dan rolbare chocolade ofwel chocolate leather

3

en dan doe maak ik het recept van deze site en meng daar flink wat fondant doorheen om het soepel en verwerkbaar te krijgen. want met alleen maar chocolate leather krijg ik de taart nooit mooi bekleed omdat het zo snel uithard.

en het is echt HEMELS lekker  O-) . soms heb ik te weinig over omdat ik er teveel van snoep tijdens het bekleden  :D

4

Dank je wel voor je reactie Cindy. Ik hoop dat het lukt.

5

En anders glazuur maken van suiker, water en chocolade:

125 ml water met 200 g suiker op groot vuur ca. 5 minuten laten koken. Van het vuur nemen en laten afkoelen. Ondertussen 150 g pure chocolade smelten en met het nog warme suikerwater vermengen zodat een dik vloeibare glazuur ontstaat. Het glazuur niet te ver laten afkoelen; het wordt het beste aangebracht als het nog lauwwarm is.

Dit glazuur wordt zodanig hard dat het niet aan je vingers kleeft maar zacht genoeg om gemakkelijk, zonder breken, te snijden.

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

6

kokkie schreef:

En anders glazuur maken van suiker, water en chocolade:

125 ml water met 200 g suiker op groot vuur ca. 5 minuten laten koken. Van het vuur nemen en laten afkoelen. Ondertussen 150 g pure chocolade smelten en met het nog warme suikerwater vermengen zodat een dik vloeibare glazuur ontstaat. Het glazuur niet te ver laten afkoelen; het wordt het beste aangebracht als het nog lauwwarm is.

Dit glazuur wordt zodanig hard dat het niet aan je vingers kleeft maar zacht genoeg om gemakkelijk, zonder breken, te snijden.

7

CindyM schreef:

en dan doe maak ik het recept van deze site en meng daar flink wat fondant doorheen om het soepel en verwerkbaar te krijgen. want met alleen maar chocolate leather krijg ik de taart nooit mooi bekleed omdat het zo snel uithard.

en het is echt HEMELS lekker  O-) . soms heb ik te weinig over omdat ik er teveel van snoep tijdens het bekleden  :D

dat is een slimme tip. Die ga ik even onthouden  O-)

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)

8

als je met een warm mes snijd dan gaat t ook niet kapot