1

Onderwerp: Warm weer hoe doen jullie dat

Hallo mede baksters

Hoe doen jullie dat bekleden met warm weer.
Vandaag een 3d thomas tarat gemaakt maar de botercreme smelt binnen 3 min weg grrrrrrrrrrrr
Ook als hij uren inde koelkast heeft gestaan botercreme mooi hard maar even buiten de koelkast en weer droop het bij wijs van spreken.

Dus hoe doen jullie dat???

2

Re: Warm weer hoe doen jullie dat

Ik maak 1:1 botercreme van boter of margarine uit een pakje en dat gaat niet druipen als het net uit de koelkast komt.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

Ik had dus met margarine harde en roomboter 1:1 gemaakt maar na 2 min uit koelkast was dat echt al zacht!!

4

ik heb een kelder daar ben ik te vinden

5

Miep dat is dan idd makkelijk!!!

Ventilator gebruiken tijdens het decoreren!

Ik heb vandaag "1:1 botercreme gemaakt maar nergens last van. Het was 22 graden binnen.
Succes ermee!

8

ik heb gisteravond botercreme gemaakt en 3 taarten bekleed en er was echt niets aan de hand. vreemd dat het bij jou zo druipt. misschien 'magere' roomboter gekocht. daar zit vaak veel meer water in dan 'echte' roomboter.

9

of je koelkast wat kouder zetten, kan ook helpen. want als je vaak de koelkast open en dicht doet met deze temperaturen, heeft een koelkast het echt heel zwaar om hem goed koud te krijgen en houden.

10

's nachts je taarten maken, heb nu nergens last van hoor  O-)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

11

Of s'ochtends op tijd beginnen  ;)

Kom eens een kijkje nemen in onze winkel in Tilburg, 95m2 taartplezier!

Het hangt ook van de boter af heb ik ontdekt... Laatst heb ik allemaal verschillende merken roomboter op het aanrecht laten staan om te kijken welke zacht werd en welke nog in de vorm van het pakje bleef :)
De ruitjesboter liep bijna van het aanrecht af. Campina en zaanse hoeve bleven steviger.

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

13

Ik heb mijn taart gisteravond gemaakt en ook geen last gehad dat de botercreme 1:1 ging smelten. Nu heb ik best een koel huis want aan de achterkant krijg ik geen directe zon binnen. Wel last gehad met de fondant; het scheurde aan alle kanten. Heb ik wel weer opgelost maar toch.... Tegenwoordig overkomt me dat vaak, ik rol te dun uit denk ik.
Een ventilator erbij zetten helpt ook wel.

14

Suikertaartjes-Suuz schreef:

Het hangt ook van de boter af heb ik ontdekt... Laatst heb ik allemaal verschillende merken roomboter op het aanrecht laten staan om te kijken welke zacht werd en welke nog in de vorm van het pakje bleef :)
De ruitjesboter liep bijna van het aanrecht af. Campina en zaanse hoeve bleven steviger.

Ja, die ruitjesboter is inderdaad zachter. Dat heb ik van de week ook ontdekt  :|.  Gelukkig hebben wij een airco, dus dat scheelt  :), anders inderdaad een ventilator er bij zetten.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

15

Hoi bedankt meiden

Ik heb dus een warm huis was 22,5 graden ik ga van de week bij me schoonvader de airco halen die hij nooit gebruikt kijken of dat wat is en idd is op de boter letten bedankt voor al jullie tips!!!

16

Antwannette schreef:

Nu heb ik best een koel huis want aan de achterkant krijg ik geen directe zon binnen. Wel last gehad met de fondant; het scheurde aan alle kanten. Heb ik wel weer opgelost maar toch.... Tegenwoordig overkomt me dat vaak, ik rol te dun uit denk ik.
Een ventilator erbij zetten helpt ook wel.

Nou! Dat had ik gisteren dus ook!
Wij hebben ook geen direct zonlicht in huis, dus dat zit wel goed, maar
mijn fondant scheurde meteen nadat ik het op mijn taart legde!
Ik had wel dun uitgerold, want een paar weken eerder maakte ik een eigen verjaardagstaart en toen had ik het fondant iets te dik uitgerold en was het erg fondanterig.

Aangezien het een moederdagtaart voor mijn lieve schoonmoeder(ja ja die zijn er echt! ;) ) baalde ik als een stekker.
Ik kon het nog een beetje reparen en veel bloemen erop geplakt.
Zie hier het drama:
ene kant
http://img64.imageshack.us/img64/1893/taartmoederdad002.jpg
andere kant
http://img96.imageshack.us/img96/2190/taartmoederdad001.jpg

Die andere taart had ik op 23 april gemaakt, toen was het ook mooi weer.
Zou dit alleen door de warmte gekomen zijn of speelt de hoogte van de taart ook nog een rol?
Ik baalde echt als een stekker, maar het eindresultaat was toch nog redelijk te noemen.
Hij staat in de taartenparade gepost.

Louise

Groetjes Louise

17

Ik weet niet of dit van de warmte komt, de mijne scheurde helemaal langs de bovenkant af  :nooo dus dat was een geheel drama. Maar ik moet zeggen; die van jou ziet er ook heel dramatisch uit  :Y. Lang leve de bloemen  :)

18

Ja, ik heb gelukkig nog wat weg kunnen werken qua scheuren, maar je bleef het toch zien.

Één positief kantje, de bovenkant was wel heel strak!
En hij was heel erg lekker, ook niet onbelangrijk!

Louise

Groetjes Louise

19 Laatst bewerkt door femmie (08-05-2011 20:51)

Suikertaartjes-Suuz schreef:

ja, grappig ik merk ook dat het aan merken roomboter ligt.. zo is de biologische roomboter van ah erg goed en lurpak. deze blijven ook lang stevig!

maar het scheuren van de taart kan ook aan merk fondant liggen. probeer de pettinice Bakels fondant maar eens, zul je zien dat dit beter werkt. en smaakt ook lekker!! :thumb:

You can't get what you want, till you know what you want...
www.pleppestaarten.nl

20

Tanja1979 schreef:

Ik had dus met margarine harde en roomboter 1:1 gemaakt maar na 2 min uit koelkast was dat echt al zacht!!

Met margarine is eigenlijk geen goed idee. Daar zit teveel water in. Gebruik alleen roomboter voor je crème! Ik gebruik overigens altijd ruitjes-roomboter en de mix van funcakes en echt nog nooit problemen gehad. Ook niet met temperaturen boven de 25 graden.

Volg je hart...want dat klopt!

21

femmie schreef:

maar het scheuren van de taart kan ook aan merk fondant liggen. probeer de pettinice Bakels fondant maar eens, zul je zien dat dit beter werkt. en smaakt ook lekker!! :thumb:

en het kan ook zeker aan de droge lucht liggen :Y hoge luchtvochtigheid is een crime voor je fondant, maar zo droog als dat het nu is plus de warmte is ook niet heel gunstig, het droogt snel uit/aan waardoor je sneller scheuren krijgt/kan krijgen :Y sneller werken dus ;)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs