1 Laatst bewerkt door Reini (06-05-2011 18:57)

Onderwerp: Een roosje, mijn roosje...aan mijn eerste boeketje gewaagd

Ik heb zooo afgezien, ik wou er 3 keer de brui aan geven, maar dan dacht ik..ik moet en zal het kunnen.
Nou, het is euh, het lijkt wat op een rozenboeket  :P

Ik kan haast niet wachten tot ik een workshop kan volgen van Madhuri. Jammer dat ze in België nu allemaal ws grote roos doen ipv het gewone rozenboeketje  :nooo

Sinds ik als prijs een workshop van haar heb gewonnen, ben ik meer en meer in de ban van de bloemen geraakt. Maar man wat is het moeilijk. Die ****dingen breken van het stokje als ik eraan begin te trekken...mss ben ik iets te bruut natuurlijk  O-)

Hopelijk zal de workshop mij wat euh, zachthandiger maken  :D

http://www.mijnalbum.nl/Foto-LTMYPGET.jpg

2

Re: Een roosje, mijn roosje...aan mijn eerste boeketje gewaagd

Ziet er mooi uit hoor!

3

dank je.. ik ben alleen mijn hoofd aan het breken hoe de andere dames de uiteinden van een boeket doen...wordt dat ook 'verborgen' door bladeren strategisch te plaatsen?
Mss kom ik dat pas te weten op de workshop.  :/
Bij mij is dat nu een iets dikker kort steeltje  :s

4

nou wist ik echt niet hoe ik hier op moest reageren.
Laat ik mijn aller, allereerste, zelf zonder ws gemaakte boeketje (heb je hem hoe trots ik eigenlijk ben dat het gelukt is met die verrekte draad en tape?) aan mijn man zien en zijn reactie: "mmm, het is mooier op foto". Hij had het namelijk op fb gezien.

Zeg ik dan: "heuh?"
"Ja" zegt hij, "ik ben gewoon eerlijk. Maar je moet blij zijn, zo weet je gelijk dat ik geen losse praatjes verkoop wanneer ik zeg dat je er goed uitziet."

Nou moe  :s    :rolleyes:

5

Hahaha, errug zo'n man. Maar meid, het is een prachtig boeketje hoor, supermooi !

Groetjes, Conny

Het ziet er heel mooi uit hoor voor je eerste rozenboeketje.
Heb je ze van flowerpaste gemaakt, of van fondant?

Met flowerpaste kun je alles veel dunner krijgen, en dan werkt het
ook een stuk makkelijker.

zeker de moeite waard om te proberen :) e misschien nog een beetje dusten is ook erg mooi. :Y

7 Laatst bewerkt door xhafal (07-05-2011 23:27)

mooi hoor. En liever eerlijke commentaar van je man dan je wat op de mouw spelden. De uiteinden afwerken : wat bedoel je daar juist mee. De ijzerdraad wordt ingetaped zodat je dat niet meer ziet. is het dat dat je bedoelt?

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

8 Laatst bewerkt door Reini (08-05-2011 07:36)

ik had geen flowerpaste (ik heb zo van die ideeën in mijn hoofd soms die dan onmiddelllijk moeten uitgevoerd worden) en had alleen maar fondant en tylose in huis....bedank voor de tip want ik was me echt het hoofd aan het breken hoe iedereen dat zo dun kreeg  :D

Ik had ze goud gedust (ik wil zus haar bruidstaart zoals uitnodiging, goud en chocolade)..maar dat is blijkbaar niet te zien op de foto. mss ga ik eens de randjes met rood dusten, eens zien wat dat geeft.Jammer dat er geen plaatsje meer in een ws rozenboeket van Madhuri vrij is voor 30juli  :/

@xhafal. Ja, ik had de uiteinden wel ingetaped maar ik hield zo'n iets dikker getaped steeltje over dat zichtbaar was (zoals bij een handboeketje). Ondertussen heb ik nog een roosje bijgemaakt en 5 blaadjes en die strategisch over de steel geplaatst zodat het nu mooi bedekt is.

Dames, bedankt voor de tips!! (en ik weet het, liever eerlijk, maar die enkele keer per maand kan hij iets te boteerlijk zijn voor een vrouw haar hormonen) :D

9 Laatst bewerkt door nancydevries (08-05-2011 08:31)

Ala je de bladeren ook gaat dusten worden ze ok nog echter.
dusten met groen, en de randjes een beetje met rood is erg mooi.
je kunt de blaadjes dan ook een beetje in een vorm laten drogen op zo'n schuimmatje ( lijkt op een matje van matrassen) met allemaal bultjes erin. daar wordt hij heel natuurlijk van.

succes, maar dat komt vast goed hoor. :Y
en ja, naar Madhuri dat is natuurlijk wel het beste.
Ik ben ook bij haar geweest, en daar leer je echt de kneepjes van het  :Y vak