26 Laatst bewerkt door JPS (02-11-2011 19:20)

Re: moeite met kenwood..... biscuit niet hoog...

Ik heb nog geen kennie dus mix ik met de handmixer.
na een minuut op 6 op hoogste stand lijkt er aan het volume of dikte/ stijfheid van het FC Biscuit beslag niets te veranderen.
Voor mijn gevoel veranderd er ook niets door op lage snelheid na-mixen.

Is dit met de kennie ook zo of zijn er misschien veranderingen gaande in die laatste minuten die niet direct merkbaar zijn maar wel het resultaat beinvloeden?

Gr, John

BTW nog steeds zomertijd op het forum hi hi.

Oordeel niet over mensen voordat je ze goed kent, de waarheid zou je nog kunnen verbazen.

27

sophie schreef:

bij cake,  bloem doorspatelen? en dan nog 8 hoog en 2 laag....???
of kan je als je de bloem erbij doet hem op zijn laagst zetten?

ik werk niet met biscuit... alleen cake

Weet niet of jij warme of koude cake maakt... Maar cake hoef je niet op tijd te doen maar gewoon kijken...

28

JPS schreef:

Ik heb nog geen kennie dus mix ik met de handmixer.
na een minuut op 6 op hoogste stand lijkt er aan het volume of dikte/ stijfheid van het FC Biscuit beslag niets te veranderen.
Voor mijn gevoel veranderd er ook niets door op lage snelheid na-mixen.

Is dit met de kennie ook zo of zijn er misschien veranderingen gaande in die laatste minuten die niet direct merkbaar zijn maar wel het resultaat beinvloeden?

Gr, John

Staat uitgelegd, t laag draaien doe je voor de luchtbellen..

29

JPS schreef:

Kan kloppen, dat moet je ook zelf veranderen......  ;)

--> je eigen profiel
--> instellingen
--> vinkje weghalen bij 'zomertijd is nu actief'

Simpel zat dus....  :lol:

30

nou had reactie van etmc nog niet gelezen maar heb dus net beslag van cake gemaakt gewoon ouderwetse manier
200 boter
200suiker
4 eieren
200 bloem

alles op kamertemperatuur. maar dit keer mijn kennie meer werk laten doen , ongv 5 min op hoge stand gemixt DAT MAAKT VERSCHIL ZEG, was compleet anders dan de vorige cake haha, en dan ook nog op lage stand laten draaien ivm luchtbellen.
hij staat nu in de oven, hopelijk dat hij dit keer lukt, maak vaker klein gebak dan groot... hallogeen oven is niet zo fijn om taarten mee te bakken... :nooo
maar had nu vierkante taart nodig ...ga peggy porsschen 's petit fours maken...poging tot iedergeval...  :D
had al zo lang niets meer gebakken(groot) dat ik niet meer wist hoe het moest haha :o

My dream, een cupcake en koekjes winkel...keep dreaming...

31

Rare vraag misschien maar moet je geen zelfrijzend bakmeel gebruiken want hoe/waardoor komt je beslag nu omhoog?  :think:

(Je merkt: ik ben geen keukenprinses en gebruik alleen de mix van o.a. FunCakes! ;) :thumb:)

32

Je cake heeft geen last van die luchtbellen als je koude cake maakt, eigenlijk is t vooral van toepassing bij kapselmix

33

annick67 schreef:

Rare vraag misschien maar moet je geen zelfrijzend bakmeel gebruiken want hoe/waardoor komt je beslag nu omhoog?  :think:

(Je merkt: ik ben geen keukenprinses en gebruik alleen de mix van o.a. FunCakes! ;) :thumb:)

Nee je eieren en de lucht die je in je beslag klopt zorgen ervoor dat de boel omhoog komt