1

Onderwerp: moeite met kenwood..... biscuit niet hoog...

Ik heb hier ook al iets gelezen over een kenwood patissier waar de biscuit niet mooi hoog kwamen! en nu heb ik dus zelf precies hetzelfde ....
ik gebruik 330 gram mix, 5 eieren (m) en 33 ml water....
Het lijkt wel of mijn kenwood soms inhoudt...mis hem met de ballongarde trouwens..

ik warm mijn eieren, laat 10 minuten mixen (stand 12) en dan nog eens 2 minuten op stand 2.

Ik heb hem gekocht bij de Makro in Duiven waar ie deze week in de aanbieding is.. nog meer mensen die hier problemen mee hebben??

Bak hem hetzelfde als toen ik nog met mijn handmixer mixte..
zelfde hoeveelheden van de ingredienten...

Ik baal echt als een stekker :( snik snik

Smakelijke groetjes,
Chantal

Re: moeite met kenwood..... biscuit niet hoog...

Ik heb er geen problemen mee. Wel ga ik na een paar minuten even met de spatel over de bodem om te zorgen dat alles meegemixt wordt.

Soms heb je het gevoel dat ie 'overslaat', maar dat hoort erbij, dan past ie de snelheid aan.

Waarom verder je biscuit niet hoog wordt, geen idee. Hopelijk heeft iemand anders een goede tip of ander inzicht.

Groetjes Karine

Zit je garde er wel goed in?? Ik was laatst aan het proberen eiwitten stijf te slaan en het duurde zo ontzettend lang!! Toen kwam ik erachter dat de garde er wel inzat, maar niet vastgeklikt op de juiste manier. Hij draaide dus niet om z'n as :)

(maar ik ben blondt...  :lol: )

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

Suikertaartjes-Suuz schreef:

Zit je garde er wel goed in?? Ik was laatst aan het proberen eiwitten stijf te slaan en het duurde zo ontzettend lang!! Toen kwam ik erachter dat de garde er wel inzat, maar niet vastgeklikt op de juiste manier. Hij draaide dus niet om z'n as :)

(maar ik ben blondt...  :lol: )

Ah vandaar dat ik dat probleem niet heb, ik ben nl heel donkerbruin  :lol:  :lol:

Groetjes Karine

10 minuten vind ik wel erg kort. Ik heb de kennie ook sinds een week en heb nu 3 taarten ermee gebakken. Ik mix het zeker 20 minuten op stand 12.....
Hoop dat het nog gaat lukken met je kennie want het is wel een super apparaat....

6

Ik mix ook altijd 10 minuten op de hoogste stand en 2 minuten op de laagste.Je hoeft echt niet 20 minuten te kloppen voor een beter resultaat.

Vreemd dat je biscuit niet omhoog komt.

Als je hebt gemixt, ziet je beslag er dan wit en als lobbige slagroom uit?

Zeg wat je meent en meen wat je zegt!

7

bedankt allemaal voor jullie reacties!
Ik was gewoon even heel diep teleurgesteld in mijn kennie!
Mijn tweede biscuit werd namelijk wel heel mooi hoog...
dus ik denk dat ik iets te vroeg was met mijn oordeel...
en ik had 1 ei te weinig gebruikt...

Ik had hem nu ook tussendoor even omgespateld en dat hielp..

dus sorry voor mijn iets te snelle hulpkreet....ik hoop dat ik straks weer een mooi biscuitje krijg met de 30 cm....

Smakelijke groetjes,
Chantal

8

moontjestaarten schreef:

10 minuten vind ik wel erg kort. Ik heb de kennie ook sinds een week en heb nu 3 taarten ermee gebakken. Ik mix het zeker 20 minuten op stand 12.....
Hoop dat het nog gaat lukken met je kennie want het is wel een super apparaat....

10 minuutjes is zelfs aan de lange kant  ;)  Ik mix hem met de Kennie altijd 8 minuten op de hoogste stand, en dan nog 2 minuten op de laagste.. en dan is hij echt helemaal goed.

Hoe langer je mixt hoe meer lucht er in komt.. en kans op te grote luchtbellen waardoor er 'gaten' in je biscuit kunnen komen.. dus ook altijd nog goed op lage stand na mixen

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

9 Laatst bewerkt door Doosch (09-05-2011 08:41)

Bommeltje schreef:
moontjestaarten schreef:

10 minuutjes is zelfs aan de lange kant  ;)  Ik mix hem met de Kennie altijd 8 minuten op de hoogste stand, en dan nog 2 minuten op de laagste.. en dan is hij echt helemaal goed.

Hoe langer je mixt hoe meer lucht er in komt.. en kans op te grote luchtbellen waardoor er 'gaten' in je biscuit kunnen komen.. dus ook altijd nog goed op lage stand na mixen

Ik wilde het eerst niet zeggen maar als je 20 minuten nodig hebt met de Kennie dan is er iets niet goed met het apparaat  :o

Ik krijg zelf prachtige biscuits met mijn Patissier.

Groetjes Melanie

10

Ik heb ook nog even een vraag hierover, welke klopper gebruiken jullie voor het mixen van biscuitdeeg? En waar gebruik je die andere voor?

11

De ballongarde voor biscuit en eiwit ed.
De kklopper voor beslag dat iets steviger is en voor botercreme
De deeghaak voor het kneden van deeg, bv. brooddeeg

12

Fijn bedankt voor de snelle reactie, ik heb vandaag de kennie mx 275 besteld en ik ga hem morgen ophalen, dus kan ik direct aan de slag.

13

Sorry hoor maar ik heb nog wat vragen wat betreft de kenwood mixer, op welke snelheid mixen jullie een cakebeslag en hoe doen jullie de bloem door het biscuitbeslag, ook gewoon op het laatst er door heen roeren of mix je dat mee op het laatst?

Heb je het nou over cake of biscuit?

https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

15

De eerste vraag gaat over cakebeslag hoelang ik dat moet mixen met de kenwood.
En de tweede vraag over wannneer doen jullie de bloem erdoor bij biscuit als je ook met een kenwood mixt, of moet je dat ook gewoon op het laatst met de hand erdoor heen spatelen.
Sorry ik zal de volgende keer wat duidelijker zijn.

Wat betreft de cake, dat hangt van je recept af.

En wat betreft je biscuit, als je hem zelf maakt NOOIT de bloem erdoor mixen, altijd spatelen!!

En je hoeft geen sorry te zeggen hoor :)

18

Nou mijn eerste biscuitbodem gemaakt met mijn kennie staat nu in de oven, wow wat een luchtig beslag maakt hij zeg, ik had de vorm al vol met beslag, ben heel benieuwd hoe hij eruit komt straks.

19

Doosch schreef:
Bommeltje schreef:
moontjestaarten schreef:

Ik wilde het eerst niet zeggen maar als je 20 minuten nodig hebt met de Kennie dan is er iets niet goed met het apparaat  :o

Ik krijg zelf prachtige biscuits met mijn Patissier.

:Y  20 min lijkt mij ook lang.... ik mix ook 8 + 2 en heb hoge kapsels, vind ik...

20

ah ik heb te kort gemixt denk...hij komt niet omhoog. en hij ploft aan de bovenkant meestal open...maar ik heb een kleine ronde hallogeen oven...(te  kleine keuken) en die bakt niet zo lekker....
cupcake vorm van 12 past er niet eens in  :s

My dream, een cupcake en koekjes winkel...keep dreaming...

21

Ik spatel altijd eerst even alle ingrediënten door elkaar en zet vervolgens mijn kennie aan. Mijn probleem is eerder dat ze zó hoog worden dat het kapsel ontploft aan de bovenkant. :D

<><
Cupcakeblogger voor www.huisvanbelle.nl

20 min te lang????
Ik merk dat als zeker in de laatste minuten het beslag nog dikker wordt.....
Ben nu toevallig aan het mixen en over 8 min zou ik hem eens op stand 2 zetten en dan in de oven.
Ik laat het jullie met een uurtje weten.
Groetjes Simone

23

20 min is echt veel te lang... Idd 8 hoog 2 laag.. en bij cake je bloem doorspatelen

24

bij cake,  bloem doorspatelen? en dan nog 8 hoog en 2 laag....???
of kan je als je de bloem erbij doet hem op zijn laagst zetten?

ik werk niet met biscuit... alleen cake

My dream, een cupcake en koekjes winkel...keep dreaming...

Nou ik heb het korter gedaan en ik vind het resultaat tegenvallen, heb het gevoel dat wanneer ik langer mix de biscuit veel hoger komt... :Y