1

Onderwerp: Oh HELLUUP mijn vlinders gaan allemaal kapot!! Kan wel janken!!

Kan wel janken!! Heb voor morgen een bruidstaart met vlinders, die van de patchwork cutters maar voor ze op de taart zitten  breken ze 1 voor 1.  :s
Had er 50 gemaakt en heb er nu nog maar 22 over  maar ben bang dat die morgen ook niet heel op de taart komen of locatie bereiken! En de taart moest helemaal vol vlinders. Ze had me een foto gemaild met die vlinders erop. :s
Wat moet ik nou doen?
Ik heb ze van van gum past ballina gemaakt en een paar van fondant funcakes met tylose erdoor.

Wie o wie heeft er een oplossing voor mij? Ik zou niet weten wat ik doen moet?

Ik heb ook geen gum past meer om nieuwe te maken?! :s

Iemand tips?
HELUUUP

2

Re: Oh HELLUUP mijn vlinders gaan allemaal kapot!! Kan wel janken!!

Je hebt ook van die ouwel vlindertjes? Misschien iemand in de buurt die ze heeft?

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

3

Thanx die heb ik ook in huis maar ze moeten wit zijn net zoals de bruidstaart.

4

Zijn ze echt doormidden gebroken? Dat heb ik ook 'n keer gehad ene inderdaad ook op zo'n moment dat 't eigenlijk net ff niet kan. Ik heb toen een noodverbandje gemaakt. Dus ze zeg maar op een klein reepje fondant met tylose geplakt en ze toen nogmaals in 'n hoek laten drogen. Minder mooi, maar 't werkte wel!

Succes!

Jac's taartjes ...... naar wens gemaakt voor elke gelegenheid!
www.jacstaartjes.nl

5

Wanneer heb je ze gemaakt? Als ze te kort zijn gedroogd zullen ze vandaag waarschijnlijk sterker zijn.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

6

bij mij breken ze ook vaak , dus ik denk, dat je Glashill's advies het beste kunt opvolgen, de vleugels in een sliertje fondant zetten en dat dan zo laten drogen.

Groetjes, Dorothea.

7

Of in een streepje stijve royal icing...

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

8

En?????? is 't gelukt ??????

Jac's taartjes ...... naar wens gemaakt voor elke gelegenheid!
www.jacstaartjes.nl

9

Voor nu heb je er niets aan, maar misschien voor een volgende keer?
De vlinders van de PW cutters zijn heel fragiel. Probeer ze eens ietsje dikker te laten en te maken van pastillage of mexican paste. Dat is net iets steviger.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

10

Glashill thanx voor de tip!! Ze breken inderdaad precies door midden! Balen joh  :s

Boska ik ga het eens proberen met pastillage of mexican paste.

Ik heb ook wat extra vlinders gemaakt die je zo uit de plunger kunt drukken voor het geval de rest het niet zou overleven hahaha

De taart moest naar het vondelpark en onderweg gingen er een paar vlinders vandoor, eenmaal op locatie heb ik de reserve vlinders erop gezet en die ik extra had gemaakt wilde ze er ook op hebben GELUKKIG!!

Bloed zweet en tranen maar het is me gelukt.

En dit is het geworden
http://www.mijnalbum.nl/Foto-7QDWQB47-D.jpg

11

nou hij is mooi geworden hoor!!!

ik maak mijn vlindertjes altijd van mijn zelf gemaakt mmf met een klein beetje tylose erdoor en laat ze dan een nachtje drogen en ik heb eigen tot op heden geen gesneuvelde vlinder gehad... misschien heb je hier wat aan

gr Lon

gr lon