1

Onderwerp: platte cupcakes bakken... Plat zijn ze niet :S

Hallo allemaal

Vandaag voor de 2e keer cupcakes gebakken maar het worden een soort muffins en niet mooi glad aan de bovenkant.
Ik heb er gelijk na het bakken een snijplank opgelegd. Iemand nog een andere tip om ze mooi glad uit de oven te krijgen?!

2

Re: platte cupcakes bakken... Plat zijn ze niet :S

Misschien is je snijplank niet zwaar genoeg? Bij mij werkt het eigenlijk altijd..

Je kan ook je snijplank er opleggen en dan met cupcakes en al omdraaien zodat ze op hun kop staan.

Don't just dream your life, but live your dreams too!

3

Had al een pak taksi op de snijplank gelegd :D
Ga bij ze bij de volgende lichting (die staan nu in de oven) ze op zijn kop leggen.
Probleem is nu ook dat er bij de ene teveel en de andere te weinig beslag in zit :S
Zal ook even uitproberen zijn hoeveel je moet hebben!

4

Hehe succes! Zelf gebruik ik een hele lichte snijplank en dan duw ik die zachtjes aan en plat dat ze zijn! Maar misschien zijn ze bij jou dan té vol?

Don't just dream your life, but live your dreams too!

5

Ja ik denk het wel, vandaag met een spuitzak gevuld maar wat een geklieder zeg :S
Is er iemand die ze bv weegt qua hoeveelheid beslag?!

40 gram beslag per cctje

7

Ok thnx ga hem opschrijven voor de volgende keer!

8

tijdens het bakken een bakblik of bakplaat er op leggen ( wel inspuiten natuurlijk ander plakken ze vast) dan krijg je perfect gladden cupcakes. ik doe het trouwens ook met taarten zo.

9

Ik vul ze tegenwoordig met zo'n ouderwetse ijslepel (met zo'n draaidingetje erin) en dat vind ik perfect werken. Eerst deed ik het vullen met 2 lepels en dan zat er meer buiten dan in het vormpje :s .

Ik leg er dus ook een snijplank op en duw er dan echt stevig op. Ik weeg iets meer dan een pak taksi  :Y  , dus dan worden ze echt mooi plat!!

Succes met uitproberen!

10

dianaatstyle schreef:

40 gram beslag per cctje

Dat dacht ik dus ook omdat ik dat wel vaker las op het forum. Maar het hangt echt af van welke papiertjes je gebruikt. Vorige week had ik dit recept http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=144630 gemaakt en dan is 40 gram in mijn Dr. Utker cupcakes van de supermarkt toch echt te veel. Voor de Culpitt cupcake papiertjes van de hebshop is 40 gram weer net te weinig  :|