1

Onderwerp: Verven

Nou heb vanavond voor het eerst de verf uitgeprobeerd.
De kleur goud gebruikt om kleine kroontjes te verven voor op de cake pops. Wat een ramp. Klein beetje goudverf op een schoteltje en een paar druppels alcohol erbij die ik ook in de taarten winkel heb gekocht. Het beel maar klonterig dus ik nog meer alcohol erbij en toen werd het weer te dun.....ppffff...wie kan mij adviseren, wat doe ik fout??

2

Re: Verven

Zo deed ik het eerst ook, en bij mij ging het ook klonteren.... Ik kreeg toen de tip via het forum om de poeder en alcohol in een klein hoog potje oid te doen. Dan vervliegt de alcohol minder snel als op het platte schoteltje. Dit klopt idd! Ik doe nu dus de poeder+alcohol in een maatbekertje (wat  bv bij de hoestdrank zit)

Esther68 schreef:

Zo deed ik het eerst ook, en bij mij ging het ook klonteren.... Ik kreeg toen de tip via het forum om de poeder en alcohol in een klein hoog potje oid te doen. Dan vervliegt de alcohol minder snel als op het platte schoteltje. Dit klopt idd! Ik doe nu dus de poeder+alcohol in een maatbekertje (wat  bv bij de hoestdrank zit)

Okeej, goede tip. EN de verhouding ?? Maakt dat nog uit??

4

De verhouding doe ik op gevoel, niet te dik, niet te dun. Ligt er ook aan wat je gaat schilderen. Tekst bv doe ik niet te dik, dat schrijft niet mooi.