1

Onderwerp: eivervanger????

ik heb eivervanger nodig mijn dochter heeft koemelk en kippenei allergie nu moet ik een meptaartje maken heb bakmix alleen moet daar eivervanger doorheen???  wie kan mij helpen?

2

Re: eivervanger????

Je kan eens kijken bij de allergiegeschikte recepten: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=74530

x Liefs van Lien x
Lekkere recepten, taarten, cupcakes en reviews: www.joligateau.be

3

heb ik gekeken  maar staat er volgens mij niet bij alleen complete recepten

4

Oeps, niet goed gelezen. Dacht dat je een recept zocht.

x Liefs van Lien x
Lekkere recepten, taarten, cupcakes en reviews: www.joligateau.be

5

Ik heb eivervanger gekocht bij de Tuinen, het is ook via t internet verkrijgbaar (googlen).

6

die eivervangers kun je die gewoon gebruiken om een cake te bakken daar is niet iets speciaals voor?

7

Ja, daar is nu juist eivervanger voor, ik begrijp je niet ze heeft allergie zeg je toch? nou speciaal voor mensen die allergie hebben verkopen ze speciale eivervanger, ik heb lang moeten zoeken en uiteindelijk zoals aangegeven gevonden (maar ja inmiddels durft mijn zoontje het niets meer wat eruit ziet als cake of taart te eten vanwege t feit dat er bijna altijd wel n stofje in blijkt te zitten wat niet goed gaat  :nooo

8

nou ik bedoel eigenlijk heb je verschillende soorten bijv 1 om cake te bakken en een soort om eten mee te maken ofzo snap je maar in ieder geval bedankt ik ga even kijken bij de tuinen

9

Ah, zo. sorry begreep je niet. Voorzover ik weet en heb kunnen achterhalen (aangezien ik n zoontje met zeer uitgebreide voedselallergie heb, ook zo fijn met inentingen die op kippeneiwit zijn gekweekt  :nooo ) is dit eivervanger produkt t enige dat geschikt is om mee te bakken, en anders moet je n recept gebruiken zonder ei, maarre als t ook zonder melk moet dan blijft alleen het bananencupcakerecept over (zoontje kan ook niet tegen bananen  :s ). Hopelijk duidelijker antwoord?

10

Maartje 70 schreef:

en anders moet je n recept gebruiken zonder ei, maarre als t ook zonder melk moet dan blijft alleen het bananencupcakerecept over (zoontje kan ook niet tegen bananen  :s ). Hopelijk duidelijker antwoord?

Maar melk kan je toch altijd vervangen door soja of rijstmelk?

If life gives you lemons, make lemoncurd.

11

Is ie ook allergisch voor, geitenmelk ook, bakpoeder ook, inmiddels heeft hij geaccepteerd dat snoep, koek, gebak vooral voor anderen is. En als wij ergens naar toe gaan of hij dan neem ik zijn eigen drinken en eten mee!

12

Oh jee..... als ie ook niet tegen soja en rijst kan...... Poe hee! Er bestaat trouwens ook havermelk (Oatdream) misschien dat je daar dan nog wat aan hebt? Of kokosmelk....

13

hm, havermelk ken ik niet, zal eens kijken waar ik dat kan krijgen. Dank  ;)

14

Bij natuurwinkels hebben ze dat en ik weet niet waar je woont, maar Deen heeft het ook.

15 Laatst bewerkt door Gitty (07-05-2011 20:55)

eivervanger kan je halen bij de sorgente. Ze hebben daar 2 varianten dus let op. In de 1 zit namelijk soja (dat is de goedkope variant). Als melk kan je de dieet melk gebruiken die zij normaal gesproken drinkt.

Op zoek naar leuke taartspulletjes? Kijk vanaf nu op mijn site:www.specialetaartjes.nl/webshop. Spulletjes zijn ook af te halen in Eindhoven