1

Onderwerp: taart bekleed ingevroren, wanneer het beste decoreren?

Ik ben bezig met mijn eigen verjaardagstaart. Deze wordt ingevroren en heb ik op een zaterdag-ochtend nodig. Normaal gesproken haal ik hem dan 24 uur van te voren uit de vriezer (dus vrijdag-ochtend), maar nu moet hij nog gedocoreerd worden, dit wil ik vrijdag-avond doen. Wanneer zou ik hem het beste eruit kunnen halen, ben bang als ik vrijdag-ochtend eruit haal en dan vrijdag-avond decoreer dat je dan misschien meer last krijgt van condens (die normaal dus weer verdwijnt terwijl hij in de koelkast staat) Of juist eruit halen en meteen decoreren? (zou evt kunnen in de ochtend, maar is niet ideaal voor mij).

beetje warrig verhaaltje misschien, maar ik hoop dat iemand mij kan helpen.

groetjes cicindy......een enthousiaste beginneling

2

Re: taart bekleed ingevroren, wanneer het beste decoreren?

als je hem in de diepvries doet, is hij al gevuld, afgesmeerd en basisbekleding?

Facebook fanpagina: Julie's Taarten

3

ja, maar decoratie van bijv. kleine bloemetjes moet er nog op

(beetje dom, maar mijn witte fondant is op dus kan dat nu nog niet doen......en de fondant is besteld maar komt morgen pas binnen)

4

afwerking kun je perfect vrijdagavond afwerken. condens zul je helaas met fondant altijd beetje hebben. je kan hem vrijdagochtend eruit halen, of donderdagavond

Facebook fanpagina: Julie's Taarten

5

ok, dan doe ik dat

ik heb normaal inderdaad ook wat condens, maar als ik hem netjes 24 uur laat staan er dan afblijf dan gaat de condens ook weer weg.
Ik was bang dat als ik hem nu na ong. 12 uur uit de koelkast haal om te decoreren dat hij dan erger zou condenseren ofzo en dat het dan niet weg zou trekken (eh snap je t nog?)