Onderwerp: Bakvorm 16cm

Goedenavond!!

Ik heb een vraagje. Ik gebruik biscuitmix om te bakken en het gaat altijd goed, gebruik altijd een springvorm van 24 cm. Maar nu heb ik ook een kleine springvorm van 16cm en wil hier met de biscuitmix een taart in bakken. Deze moet ik dan denk ik gewoon voor 2/3 vullen, maar hoe lang en hoe heet moet deze in de oven (heb een combimagnetron op hete lucht)? weer iemand dat hoe lang en hoe heet dus een vorm van 16 cm in de oven moet?

Zijn de taarten bij Sandra in de maak, dan weet je zeker dat die smaakt ;p www.taartenvansandra.nl

2 Laatst bewerkt door Karin09 (02-05-2011 20:54)

Re: Bakvorm 16cm

Waarom zou de temperatuur anders zijn dan bij je andere vorm? Als je vorige biscuit gelukt is, dan gewoon je oven hetzelfde instellen.

En hoelang..........ongeveer 30 minuten (tenminste bij mij, maar dat verschilt per oven), en gewoon proberen met een sateprikker of erop duwen om te testen of je biscuit gaar is.

3

Hoi,

Ik zou de temperatuur hetzelfde doen als je altijd doet met jouw oven en na 15 tot 20 minuten even testen met een satéprikker ofzo.

Succes,

Angelique

Initiatiefneemster van jouwtaart.nl. en Jouwtaartshop.nl , en sinds februari een taartwinkel in Haarlem!

4

Ik heb zelf ook een kleine springvorm van 16.Die evrhoog ik dan wel met bakpapier omdat ik hem anders erg laag vind.
Dit is wat ik gebruik en hoe ik hem bak in mijn heteluchtoven.

2 eieren,122 gr mix en 13 ml water
10 min 125 gr/ 10 min 150 gr/ 15 min 175 gr

Groetjes van Corry
http://taartenvancorry.nl/

5

hoi

ik heb ook een 16 cm vorm en ik gebruik het volgende

140 gr mix
2 eieren
16 ml water

dan verhogen met bakpapier en 25 min in een oven van 165 graden