Re: deegroller
Tijd voor Praxis dus...
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » deegroller
Tijd voor Praxis dus...
Ik heb een gamma pvc-buis van 40mm, zouden daar die elastiekjes om passen? volgens de shop zijn die 37,5 (dacht ik), maar als het inderdaad elastisch is zou het misschien net genoeg kunnen rekken?
wat dachten jullie van een stuk bezemsteel met dáárover net loszittend een stuk pvc buis?
Dan kun je met die bezemsteel kracht zetten terwijl je die vasthoudt en de pvc buis rolt vrij rond toch??
En als ringetjes O ringen bij een bouwmarkt???
Ik heb een gamma pvc-buis van 40mm, zouden daar die elastiekjes om passen? volgens de shop zijn die 37,5 (dacht ik), maar als het inderdaad elastisch is zou het misschien net genoeg kunnen rekken?
jep dat past (bij mij wel iig)
Thanks marijetje! ze hebben ze ook net weer in de shop, dus die gaan in mn mandje!
Had geen idee wat o-ringen zijn, dus ff gegoogled. 1x raden wat mijn reactie was toen ik ze zag......
Oooooooo...
Ik moest ineens heel erg lachen toen ik mezelf hoorde
Ik vind die houten dingen ook onhygiënisch. Die van xenos trouwens ook! Daar komt water in!
De rolstok van Wilton vind ik idiaal. Ook een stuk zwaarder dan een buis..
hoe komt er bij jou water in dan?
Had geen idee wat o-ringen zijn, dus ff gegoogled. 1x raden wat mijn reactie was toen ik ze zag......
Oooooooo...
Ik moest ineens heel erg lachen toen ik mezelf hoorde
Met een Pvc buis ben je ongeveer 3 x langer bezig met uitrollen.. het gewicht helpt gewoon niet mee, gewicht is iets wat je echt nodig hebt om goed grote vlakken mooi uit te rollen..
Om nog maar niet te spreken van de electriciteits, afvoerbuizen die NIET voedsel geschikt zijn....
silly schreef:Ik vind die houten dingen ook onhygiënisch. Die van xenos trouwens ook! Daar komt water in!
De rolstok van Wilton vind ik idiaal. Ook een stuk zwaarder dan een buis..hoe komt er bij jou water in dan?
Omdat je je spulletjes wel regelmatig moet afwassen
essusweets schreef:silly schreef:Ik vind die houten dingen ook onhygiënisch. Die van xenos trouwens ook! Daar komt water in!
De rolstok van Wilton vind ik idiaal. Ook een stuk zwaarder dan een buis..hoe komt er bij jou water in dan?
ooooh is 1x in het jaar niet genoeg dan
Ik heb die rolstok van PME 50 cm, ook zeer aan te raden.
Afstandringen van Wilton passen er "net" om
Ik heb die rolstok van PME 50 cm, ook zeer aan te raden.
Afstandringen van Wilton passen er "net" om
De PME is 40 cm
Er is nu van the Venice cake company ook een 60 cm.. heel mooi geprijsd overigens
essusweets schreef:silly schreef:Ik vind die houten dingen ook onhygiënisch. Die van xenos trouwens ook! Daar komt water in!
je moet hem zeker niet onder de stromende kraan houden, dan gaat je roller vanbinnen roesten. klontjes etc eraf schrapen en erna met een sopje en een doekje de roller goed afnemen!
je moet hem zeker niet onder de stromende kraan houden, dan gaat je roller vanbinnen roesten. klontjes etc eraf schrapen en erna met een sopje en een doekje de roller goed afnemen!
En dat is dus het heerlijke van een non stick roller.. gewoon lekker in een sopje
Ik heb ook een jaar met een houten roller gerold, die had ik toch nog.. tot ik zware 'dingetjes' in mijn fondant ontdekte.. en een minuut later de kogeltjes uit de lagers over tafel rolde, pas op met 'gewone' rollers. (die van Suuz is geen 'gewone' ) erg fris vind ik ze niet...
jaaa, gebruik hem nog niet heel veel dus kan hier nog wel even mee. ben van plan om een mooie grote roller voor eebnbeursprijs op de zoet&zo beurs in deventer te kopen 12 mei!
Ik heb ook een stuk of zeven blokker rollers naar de gallemiezen geholpen hoor
En inderdaad wat bommeltje zegt, je hebt wel wat extra gewicht nodig om mooi gelijkmatig maar vooral snel uit te rollen.
En mijn houten deegrollers zijn echt wel hygiënisch hoor. Ik neem ze ook af met een sopje of met alklanet
ik zag dat ze bij de ikea nu nieuwe deegrollers hebben. soort graniet als roloppervlak. ook erg zwaar. volgensmij 14,95. maar wel vrij klein.
iemand daar al ervaring mee?
ireen123 schreef:Ik heb die rolstok van PME 50 cm, ook zeer aan te raden.
Afstandringen van Wilton passen er "net" omDe PME is 40 cm
Er is nu van the Venice cake company ook een 60 cm.. heel mooi geprijsd overigens
Het is dus deze
http://www.ellenscreativecakes.nl/shop/ … -50cm.html
Idd niet PME, verwarring door de vele keuzes.
Hij is ook vrij zwaar.
Ik heb ook een stuk of zeven blokker rollers naar de gallemiezen geholpen hoor
En inderdaad wat bommeltje zegt, je hebt wel wat extra gewicht nodig om mooi gelijkmatig maar vooral snel uit te rollen.
En mijn houten deegrollers zijn echt wel hygiënisch hoor. Ik neem ze ook af met een sopje of met alklanet
Nadeel van hout is dat je het niet kunt gebruiken bij allergiën
( kruisbesmetting).
Hout is een open structuur, ondanks mss inolien.
Dus bak je ook voor mensen met allergiën, bedenk, of je niet ook nog koekjesdeeg hebt gerold met die roller
Ja, je moet overal bij nadenken Heeft bij mij best een tijd geduurd voordat ik het meeste wist.
Ander dingetje is, dat een granieten werkblad ook open is ( dus een deegroller ook), composite weer niet
Bommeltje schreef:ireen123 schreef:Ik heb die rolstok van PME 50 cm, ook zeer aan te raden.
Afstandringen van Wilton passen er "net" omDe PME is 40 cm
Het is dus deze
http://www.ellenscreativecakes.nl/shop/ … -50cm.html
Idd niet PME, verwarring door de vele keuzes.
Hij is ook vrij zwaar.
Als ik de link open (volgens mij mag je deze link hier niet zetten) zie ik een rolstok van 50 cm... . Of zie ik het verkeerd? Ben nog niet wakker na gisteren.....
Bakken voor mensen met allergieën doe ik sowieso niet, vind ik een te groot risico.
als je eventueel ook voor allergieen of intoleranties bak is het hoe dan ook verstandig om aparte materialen te hebben..
want er hoef maar een microspoor in een kom of op een spatel of wat dan ook te zitten en er kan een reactie komen.
als je eventueel ook voor allergieen of intoleranties bak is het hoe dan ook verstandig om aparte materialen te hebben..
want er hoef maar een microspoor in een kom of op een spatel of wat dan ook te zitten en er kan een reactie komen.
Goed heet afwassen met afwasmiddel, doet wonderen.
Microsporen heb je niet indien je gesloten materiaal gebruikt en op gesloten werrkoppervlakten werkt.
Krassen in kommen/oude kommen is voor niemand gezond, vervang ze liever
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » deegroller