1

Onderwerp: deegroller

We hebben al jaren een houten deegroller, en dat vind ik al jaren best wel vies eigenlijk ;)
Nou zag ik o.a. bij de Xenos een siliconen deegroller en dit leek me wel wat, dat kan je makkelijker schoonmaken.
Maar onlangs heb ik ook een workshop gedaan waar ze gewoon een lange 'rol ' gebruikten om uit te rollen.
Hebben jullie ervaring met siliconen deegrollers? Of wat gebruiken jullie om je marsepein e.d. uit te rollen?

2

Re: deegroller

ik heb ook zo siliconen deegroller maar ik heb hem al om zeep geholpen door het uitrollen gingen mijn hand grepen krom staan dus dacht duw hem een beetje bij en toen was die kaduk maar het wil wel hoor ik gebruik fondant.

heb nu een pvc buis bij de gamma gehaald van een meter en die heb ik op 40 -60 cm door gezaagd en dat werk ideaal

hoop dat je wat heb aan de info

3

Deegroller op electriciteit, gas, batterijen.....  :think:

:nooo

[MOVE] --> Taartdecoratie algemeen

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

De wilton roller met die siliconen ringen erom voor de dikte is geweldig (wel duur maar dat zijn de xenos rollers ook als je er elke maand wel 1tjebreekt)

N-Joy Cakes

5

Oke thanks, ik denk dat ik ook maar zo'n buis ga halen bij de gamma.
En volgens mij kun je zulke ringen er zelf ook wel om improviseren...

Ik gebruik ook een houten deegroller, maar wel een professionele.
Ik heb ook wel rolstokken hoor, met name voor de workshops, maar dat doet echt pijn aan mijn armen  :(

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

7

Ik vind die houten dingen ook onhygiënisch. Die van xenos trouwens ook! Daar komt water in!
De rolstok van Wilton vind ik idiaal. Ook een stuk zwaarder dan een buis..

groetjes Syl
Wie met beide benen op de grond blijft staan, komt niet ver.

8

Ik vind die houten dingen ook onhygiënisch. Die van xenos trouwens ook! Daar komt water in!
De rolstok van Wilton vind ik idiaal. Ook een stuk zwaarder dan een buis..

groetjes Syl
Wie met beide benen op de grond blijft staan, komt niet ver.

9

Suikertaartjes-Suuz schreef:

Ik gebruik ook een houten deegroller, maar wel een professionele.
Ik heb ook wel rolstokken hoor, met name voor de workshops, maar dat doet echt pijn aan mijn armen  :(

Yep ik ken dat  heb dat ook soms tot blauwe plekken toe  :s  ligt aan mij hoor maar het doet wel zeer  :lol:

Lieve groetjes van Nicole

10

nou dan rol je wel erg fanatiek :P
Ik heb inmiddels een buisje gehaald bij de Praxis.. afwachten tot de volgende taart-gelegenheid om hem te testen !

Als je redelijk knokig bent doet het al vrij snel zeer hoor :)

https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

12

Stadter heeft ook mooi siliconen rollers.

www.spullenvoorjetaart.nl  www.taartvoorgrootenklein.nl Taartwinkel en workshops in Dordrecht. Ook voor PME en Wilton.

13

Ik vind een roller met handvaten en dus lagertjes veel prettiger werken. Met die staven heb ik altijd ruzie en het kost mij ook meer kracht. voor kleine stukje is zoń staaf heerlijk maar voor een flinke lap, gebruik ik liever een (deeg) roller

.....en er was taart....

14

Ik vind een roller met handvaten en dus lagertjes veel prettiger werken. Met die staven heb ik altijd ruzie en het kost mij ook meer kracht. voor kleine stukje is zoń staaf heerlijk maar voor een flinke lap, gebruik ik liever een (deeg) roller

.....en er was taart....

15

Hier ook altijd blauwe plekken van het rollen met een rolstok..  :shh:

16

maar wat doen jullie dan dat je blauwe plekken krijgt? :s

www.spullenvoorjetaart.nl  www.taartvoorgrootenklein.nl Taartwinkel en workshops in Dordrecht. Ook voor PME en Wilton.

17

kicsi schreef:

Dat vraag ik me ook af!!
Ik heb gewoon 3 stukken pvc-pijp. 3 verschillende lengtes. Ik smeer ze even in met frituurvet voor ik ga rollen. Dan zijn ze lekker vettig en glijden ze lekker onder mijn handen over de marsepein.
Ik vind het prima werken!

Groetjes Gerien

18 Laatst bewerkt door Nokkie (08-05-2011 20:59)

Ik vind het toch wel prettig dat ik 2 maten heb.
Ik had eerst alleen de PME rolling pin 23 cm/9 inches.
En een tijdje daarna kocht ik de Wilton Wide Glide Rolling pin 50 cm.
Die laatste vind ik prettig als je een grote hoeveelheid moet uitrollen. Dat gaat dan toch een stuk fijner dan met zo'n kleinere.
Maar hij neemt wel weer vrij veel plek in op de tafel.
En als hij op mijn tegelvloer valt schrik ik me wild.
Ik merk dat als ik met uitstekers werk, dat ik dan gauw de kleinere pak.
Ik moet wel zeggen dat ik tot nu toe vooral fondant gebruikt heb, en ik nog maar weinig taartjes heb bekleed.
Ik was eigenlijk helemaal niet van plan om deegrollers te kopen, ik had er één van hout in huis, maar daar bleef het fondant veel meer aan plakken (ondanks Crisco) en er kwamen zelfs splinters hout in mijn fondant.
Ik heb ook een paar Xenos deegrollers gekocht, ik dacht handig voor een freubeldag bij mij thuis . Maar ik vind het niet zo'n fris idee dat je na het afwassen water onder dat sillicone ziet zitten. Ze zijn wel in leuke kleurtjes te krijgen.

19

kicsi schreef:

:think:  idd, rollen jullie door op je onderarmen ofzo?
Ik smeer meestal wat crisco op mijn handen en hou mijn handen in dezelfde stand en duw mijn roller zo vooruit, niets geen blauwe plekken en dat heeft niets te maken met het feit dat ik niet knokig ben suuz ;)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

Ik zal het eens gaan proberen, ik rol inderdaad door op mijn onderarmen ...
Ik laat jullie weten hoe het gegaan is hoor!! Bedankt voor de tip  :thumb:

21

Waarom als ik vragen mag? Dan koop je toch gewoon een bredere pvc buis? (desnoods stop  je er iets zwaars in)

22

Swetz schreef:

Waarom als ik vragen mag? Dan koop je toch gewoon een bredere pvc buis? (desnoods stop  je er iets zwaars in)

aan wie stel je die vraag?

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

23

Ik rol wel met een houten deegroller. Wel een duurdere trouwens. Met twee trouwens, een grote en een kleine. Ik heb sinds gisteren een kleine pvc roller met die ringetjes voor de dikte, maar ik moet er denk ik even aan wennen, want vindt 'm nog niet echt super, erg dun.

Beauty is in the eye of the beholder...

24

Filaflash schreef:

Ik rol wel met een houten deegroller. Wel een duurdere trouwens. Met twee trouwens, een grote en een kleine. Ik heb sinds gisteren een kleine pvc roller met die ringetjes voor de dikte, maar ik moet er denk ik even aan wennen, want vindt 'm nog niet echt super, erg dun.

Dat bedoel ik ^^ je kunt ook gewoon een dikkere pvc buis kopen. Ik moet alleen nog een oplossing vinden voor de 'ringetjes' . Ik dacht al aan elastiekjes maar dat is hem toch ook niet helemaal..

25

Citaat uit een how to bekleden:
Voor het uitrollen kun je in principe gewoon gebruik maken van een deegroller, maar een langere, buisvormige roller (zonder handvaten dus) werkt prettiger.
Hoe groter je taart hoe groter ook de lap moet zijn en dan is het met een gewone deegroller lastig om een mooi, gelijkmatig geheel te krijgen.
Er zijn behoorlijk prijzige lange rollers te koop (die overigens wel super fijn werken) maar met een mooi stuk pvc buis van 50 cm. lang behaal je in principe hetzelfde resultaat en het is een heel stuk goedkoper