1

Onderwerp: Vraagje van een nieuweling: vulling invriezen

Hoi allemaal,

Ik ben ook enthousiast begonnen aan het bakken en kan me uren vermaken op dit forum!

Gisteren heb ik 3 taarten voor een jarige gemaakt en vraag me of ik de vulling die ik over heb los kan invriezen:
Botercreme (mix)
Mokkacreme
Baileysvulling
Kersenbavarois
Banketbakkersroom

Heb al gekeken op faq, zoek, maar kom er niet.

Alvast bedankt!

Re: Vraagje van een nieuweling: vulling invriezen

Hoi San,
Ik ben ook een soort nieuweling, dus heb geen tips, maar lees wel mee. Je houdt toch nog best wel eens spullen over he. Dus dan zou invriezen wel handig zijn.
Groetjes mirjam

Groetjes Mirjam

3 Laatst bewerkt door petrawb (01-05-2011 11:50)

volgens mij is er een lijst gemaakt van de vullingen die ingevroren kunnen worden.....

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=91996

4

petrawb schreef:

volgens mij is er een lijst gemaakt van de vullingen die ingevroren kunnen worden.....

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=91996

Deze lijst had ik ook gevonden, maar er staat duidelijk bij dat het om het invriezen van gevulde taarten gaat. Bij enkele vullingen staat "kan ook los in de vriezer". De andere dus niet??????

5

De botercreme, moccacreme en banketbakkersroom kun je gewoon invriezen los hoor, dat doe ik ook.
De andere twee heb ik geen ervaring mee, maar gewoon proberen!
Zie je vanzelf toch? Niet geschoten is altijd mis.

Wel even kort mixen na ontdooien.

Beauty is in the eye of the beholder...

6

Filaflash schreef:

De botercreme, moccacreme en banketbakkersroom kun je gewoon invriezen los hoor, dat doe ik ook.

Via de zoekfunctie in taartdecoratie algemeen teruggevonden dat je de baileys en de bavarois ook kan invriezen..........
Waarom zou een vulling in een taart wel ingevroren kunnen worden en los niet, vraag ik me nu af. Lijkt mij dat er geen verschil inzit, maar misschien heeft iemand anders daar nog een idee over.

7

Karin09 schreef:
Filaflash schreef:

Via de zoekfunctie in taartdecoratie algemeen teruggevonden dat je de baileys en de bavarois ook kan invriezen..........
Waarom zou een vulling in een taart wel ingevroren kunnen worden en los niet, vraag ik me nu af. Lijkt mij dat er geen verschil inzit, maar misschien heeft iemand anders daar nog een idee over.

Dat vroeg ik me dus ook al af Karin... blijft voor mij hetzelfde idd.

Beauty is in the eye of the beholder...

8

Karin09 schreef:

dat dacht ik dus ook...............

9

Ja dat dacht ik ook. Maar omdat het er zo expliciet achter stond. Toch maar even checken. Ik ben geen kenner.

Bedankt voor jullie reactie! Ik ga het gewoon proberen.

10

titel wat meer inhoudt gegeven, t zo een rommeltje worden als iedereen zou zetten: vraag van gevorderde, vraag van iemand met weinig ervaring etc zonder dat de werkelijke inhoud van je vraag in de titel staat ;)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs