1

Onderwerp: Alternatief voor blanda schaal ?

Is er misschien ook een alternatief (verkrijgbaar bij een andere meer voorkomende winkel ) voor de blanda schalen ?

Ik wil namelijk zo'n 12 cm hebben maar de Ikea zit niet echt om de hoek..... Dus bedacht ik me: misschien is er een alternatief ?

Iemand enig idee ?

2

Re: Alternatief voor blanda schaal ?

Ik heb vorige week bij de Action ook een soort Blanda schaal zien staan. Ik weet alleen niet of ze daar ook een 12cm van hadden. Maar dat is misschien een idee?

Groetjes Mirel

Mijn taarten, cupcakes en cakepops zijn te zien op https://www.facebook.com/pages/Sweets-b … 4941060258 Ik vind het leuk als jij mijn pagina leuk vindt!

3

Volgens mij kan je die bijna over al wel krijgen : Hema, Blokker, Action, Xenos.

Weet niet wat je wil maar als het om een boltaart gaat kan je ook plastic of stenen schalen gebruiken met de repen-techniek.

4

Hier hebben wij ook hema blokker en action maar niks te vinden

Heb hem hier in een shopje gekocht voor wel ja kom tie 2,90

5

mamamirel schreef:

Ik heb vorige week bij de Action ook een soort Blanda schaal zien staan. Ik weet alleen niet of ze daar ook een 12cm van hadden. Maar dat is misschien een idee?

Groetjes Mirel

ik had hier ooit eens op het forum gelezen dat die action-schalen niet geschikt waren voor de oven. dat de laag die errond zit te dun is of zoiets was het.

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

6

En die schalen van de Xenos ook niet allemaal.
Goed nakijken dus!
Zekere voor het onzekere, ja toch  :Y
Bij twijfel niet doen.

www.joyofbaking.nl - ''pure passie''

7

Ik heb toevallig gister bij blokker glazen schaaltjes gekocht, extra sterk stond erop.. vandaag geprobeerd en ze hebben het overleefd  :Y
Ik had een kleintje, voor een meptaatje, ik dacht 12cm maar dat durf ik nu niet met zekerheid te zeggen, hij was maar 99 cent...

8

hier vond ik een verwijzing naar een ander topic om te zeggen dat de bolletjes van Xenos niet goed genoeg zijn om te bakken (die van action weet ik niet, maar veronderstel dat het hetzelfde materiaal is). Zie laatste berichtje in dat topic. Het oirigineel topic vind ik niet meer.
Ik denk dat als je geluk hebt wel die goedkope schalen kan gebruiken, maar dat het toch een risico inhoudt.
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=89196
(heb ditzelfde berichtje geplaatst in de rubriek V/A)

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

Ik heb ook een metalen schaal van de xenos, en heb hem wel in de oven gehad, ging prima. Wel nog maar een keer geprobeerd, weet dus nog niet hoe het gaat als ie vaker in de oven gaat. Wij hebben een heteluchtoven dus die staat altijd koeler dan de meeste ovens. Misschien dat dat verschil uit maakt.

Groetjes Mirjam

10

sweetheart88 schreef:

Is er misschien ook een alternatief (verkrijgbaar bij een andere meer voorkomende winkel ) voor de blanda schalen ?

Ik wil namelijk zo'n 12 cm hebben maar de Ikea zit niet echt om de hoek..... Dus bedacht ik me: misschien is er een alternatief ?

Iemand enig idee ?

de action maar die heeft een klein randje aan de bovenkant :Y

11

Ik heb vandaag bij Xenos gehaald, 1x 12cm en 1x 20cm.

12

Ik heb een tijd geleden bij Action glazen schaaltjes gekocht die iets groter zijn dan de blanda schaaltjes die ik heb. Zijn van heel dik glas en doen het prima in de oven (heb der zeker al 10x in gebakken en niks mis mee).
Geen idee of ze ze nog hebben maar tis het proberen waard.

It's just a piece of cake

13

Ellen1981 schreef:

Ik heb een tijd geleden bij Action glazen schaaltjes gekocht die iets groter zijn dan de blanda schaaltjes die ik heb. Zijn van heel dik glas en doen het prima in de oven (heb der zeker al 10x in gebakken en niks mis mee).

Hoe zit het met de temperatuur en de baktijd als je glazen schalen gebruikt? Zou het ook in aardewerk of porceleinen schalen kunnen??

Ik hoop dat iemand hierop antwoord.....

14

Ik heb wel eens dessert schaaltjes, (arcoroc of duralex, dat zijn van die glazen schaaltjes die in duizenden kleine stukjes breken wanneer je ze laat vallen) of stenen kommetjes gebruikt. Ging allemaal prima.

15

eschuurman schreef:
Ellen1981 schreef:

Hoe zit het met de temperatuur en de baktijd als je glazen schalen gebruikt? Zou het ook in aardewerk of porceleinen schalen kunnen??

Ik hoop dat iemand hierop antwoord.....

İk heb ook aardewerk schaaltjes, daar bak ik ook regelmatig in.. Weet niet of alle schaaltjes daarin het zelfde zijn maar die van mij wel..
Als ik wat beslag over heb doe ik het daarin bakken, hebben mn kids ook een taartje om te versieren  ;)

16

die van xenos zijn in precies dezelfde afmetingen te koop. waarschijnlijk zelfde fabrikant dus alleen bij xenos zijn ze dubbel zo duur.