1

Onderwerp: vlaaivulling

Vlaaivulling staat in het lijstje http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=15183 langer buiten de koelkast te bewaren vullingen.

Was ik helemaal blij mee, want ik vind dat een lekkere vulling.
Maar ik snap het niet, want op het blik Hak Vlaaifruit staat na opening in koelkast bewaren.
Voor mij als leek is dit tegenstrijdig.

Wie kan me dit proberen uit te leggen?

2

Re: vlaaivulling

Ik denk dat het de vulling is die je zelf maakt wat ze bedoelen

3

Dat zal het zijn. Jammer. Maar bedankt voor het snelle reageren.

4

Ik heb nog even een aanvulling voor andere beginners: zelfgemaakte vlaaivulling met custardpoeder zoals hier http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … 61&p=3 moet wel in de koelkast,  je moet er namelijk melk bij doen.

5

En op deze site (dus de leukstetaarten.nl) staan recepten van kersenvlaaivulling en ananasvlaaivulling met Taartina van Dr. Oetker.
Bij ons verkopen ze Taartina bij de Albert Heijn XL.

Kan een vulling waar taartina is in verwerkt buiten de koelkast?

Kan een vulling waar taartina is in verwerkt buiten de koelkast?

8

Ik denk omdat er heel vaak op de verpakking staat dat iets in de koelkast moet (zodat het bedervingsproces vertraagd wordt) maar eigenlijk wel goed blijft. Zeker producten waar veel suiker/zout in zit.
Ik zet mijn vlaaivulling ook in de koelkast wanneer ik iets over heb, maar de taart bv niet.
Sommige mensen zetten trouwens alles in de koelkast, terwijl dit niet hoeft. Denk ik tenminste....
Chocolade en marsepein bv vind ik er niet lekkerder op worden....

9

:think: taartina.... da's toch een soort gelatine? :o

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

10 Laatst bewerkt door Carien (22-11-2012 09:14)

van de site van Dr O:
Wat is het verschil tussen Dr. Oetker Taartina en Gelatine?Taartina wordt gebruikt om bijvoorbeeld vruchten af te dekken om zo te voorkomen dat ze uitdrogen. Het is een doorzichtig laagje waardoor de vruchten mooi glanzen. Gelatine wordt gebruikt om een taart of dessert op te laten stijven.

Zou niet weten waarom taartina in de koelkast zou moeten eerlijk gezegd. Ligt eraan waar je het aan toevoegt :)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

11

Taartina (aardbei), in je vorige topic vermeld, bevat als binding: zetmeel en carageen=uit zeewier.
Dus dat kan buiten de koelkast.
Meestal verwerk je dat over fruit.

Maar wat doe je onder dat fruit? Mss moet het toch nog de koelkast in :think:

Ik bak en kook, gluten en tarwevrij