1

Onderwerp: Royal icing invriezen?

Hallo, ik heb teveel royal icing gemaakt, kan ik dit invriezen en zo niet hoe lang kan ik het bewaren in de koelkast? Alvast bedankt!

2

Re: Royal icing invriezen?

Ik heb je berichtje even verplaatst :) Invriezen weet ik niet, maar een week of twee bewaren is mogelijk voor zover ik weet. Volgens mij is daar met de zoekfunctie nog wel meer over te vinden....

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

3

Royal Icing moet je niet invriezen als het gemaakt is van Wilton meringue powder kan je tot 2 weken in de koelkast bewaren maar ik probeer het toch wel binnen een week te gebruiken want de structuur van de RI kan veranderen  :s en dat is finesse voor jou spuit werk
Als je jou RI maak van vers eieren zou ik zsm deze gebruiken  :Y en als je het uit de koelkast haalt laat het even staan om op kamer temp te komen en dan de RI weer opkloppen voor en mooiere resultaat van jou spuit werk  :)

"Life is too short for drama & petty things, so laugh insanely, Love truly and forgive quickly".

4

Invriezen van RI , gemaakt van eiwitpoeder ,  kun je gewoon invriezen  , wel na het ontdooien weer even goed opkloppen .

Carpe Diem !

5

Heel erg bedankt voor jullie antwoorden! Mijn vader is volgende week jarig, dus dan kan ik het weer gebruiken  ;)