1

Onderwerp: vullingen voor buiten de koelkast

Kan je nu alleen botercreme mix gebruiken als vulling voor buiten de koelkast.
Moet altijd zolang mixen enzo. Wil graag wat anders gebruiken.
En kersen of aardbeienvlaaivulling kan ook maar wat doe je dan als tweede laag.

2

Re: vullingen voor buiten de koelkast

Als de taart voor morgen is en je hebt een goede koele ruimte in de kelder, de garage of een onverwarmde kamer in huis dan 'overleven' andere vulingen (banketbakkersroon, bavarois e.d.) dat ene dagje ook wel hoor!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

3

Het is een taart voor het kinderdagverblijf van mijn dochter. Op zich zou ik hem hier wel in de koelkast kwijt kunnen maar daar ben ik er niet zeker van. En het is nogal warm daar dus...

4

Je kunt de taart ook enige tijd koelen door koelelementen bij je taart te doen. Je hebt van die hele platte tegenwoordig maar of je die nu nog kunt kopen? Desnoods even een thee of handdoek om de koelelementen doen voor het vocht. Via de zoekfunctie vind je nog meer info hierover. Er zijn ook koelboxen voor taarten:

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=11348

Succes ermee.

5

Oke deze antwoorden betekend dus dat er verder behalve de vullingen die ik genoemd had dus niets is wat je buiten de koelkast kan bewaren!
Dat wordt dus lang mixen

6 Laatst bewerkt door mirjam buit (03-11-2007 11:53)

banketbakkersroom van baukje is minder kwetsbaar buiten de koelkast want die meng je aan met water.
Verder is een laagje jam of chocolade of fruit naturlijk ook een optie wat buiten de koelkast kan.
Chocopasta met botercreme is bij mijn kinderen echt favouriet !