1

Onderwerp: Glanspoeder/glitter of spray??

Ik wil/mag een barbietaart maken voor de dochter van mijn vriendin. Zij is dol op roze en glitter, dus dat komt goed uit :)

Maar welk soort glitter moet ik nou kopen?? Er zijn zoveel soorten. Poeder/spray/merk/kleur..... Ik wil graag een lichte glitter over de taart, dus alsof haar jurk straalt/vonkellt :) Begrijpen jullie het nog.

Ik wil niet die grote glittervlokken die ik hier ook wel eens voorbij heb zien komen. Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Dank alvast.

Groetjes Grietje

2

Re: Glanspoeder/glitter of spray??

Dan zou ik voor de pearl spray gaan; http://www.deleukstetaartenshop.nl/glan … -1320.html
Als je hiermee vanaf een afstandje je taart beneveld dan heb je een hele mooie subtiele glitter/glans op je taart.
Wel vanaf een afstandje en bij voorkeur buiten. ;)

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

3

Dank Pooh, voor je snelle reactie!

Kun je mij misschien ook uitleggen waarom dat mooier is dan bijvoorbeeld de Magic Sprakle Dust?
http://www.deleukstetaartenshop.nl/glan … -p-57.html

4

Op zich is het mooier omdat je door te sprayen de glans beter en netter verspreid over je taart kunt verdelen.

Zeker als je aangaf het over de hele taart wilt hebben.
Zorg er wel voor dat je eerst op flinke afstand van de taart (EN BUITEN!!) begint met heel voorzichtig sprayen, en zorg dat je spuitbus in beweging blijft.. dus niet 1 a 2 seconden op eenzelfde plaats sprayen want dan heb je echt een vlek.

De sparkle dust is zeker ook een optie, maar ga dan nooit met een kwast direct op je taart, daar krijg je vlekken van. Zorg dat er een klein beetje sparkle dust aan je kwast zit en blaas dat richting de taart.. ik zou dat alleen bij taarten voor eigen gebruik doen, blazen naar een taart voor een betalende klant is niet zo fris  :P

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

5

Dank je wel Bommeltje.... Dat wordt nog even stressen dan .... wil natuurlijk geen bevlekte (of bespuugde  :lol: ) taart

Het wordt dus de spray!

Dank voor het advies!

Groetjes Grietje

Bommeltje schreef:

De sparkle dust is zeker ook een optie, maar ga dan nooit met een kwast direct op je taart, daar krijg je vlekken van. Zorg dat er een klein beetje sparkle dust aan je kwast zit en blaas dat richting de taart.. ik zou dat alleen bij taarten voor eigen gebruik doen, blazen naar een taart voor een betalende klant is niet zo fris  :P

je kunt het ook tussen je vingers doen, net als de zout bij je eten, en het bovenaf van een afstandje op je taart laten dwarrelen

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

7

Waarom niet met deze
http://www.deleukstetaartenshop.nl/gere … -3387.html
Ik vind 'm vreselijk handig. Alleen is de dust net iets te fijn dus je hoeft niet te "pumpen"

8

tipsytaartje schreef:
Bommeltje schreef:

je kunt het ook tussen je vingers doen, net als de zout bij je eten, en het bovenaf van een afstandje op je taart laten dwarrelen

Met 'grove' glitters zou ik dat wel doen, maar met dat fijne spul?  :nooo

En de pumpbrush.. erg handig, maar ook dan wil het nog wel vlekken geven omdat er zelfs zonder 'pumpen' best veel glitter uit kan komen, als je dan je kwast direct op je taart zet kan het vlekken.

wil ook niet zeggen dat dat altijd gebeurd, het is mij nu 2 x overkomen en ik doe het niet meer, want wegvegen lukt echt niet!

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

ik heb de magis sparkles ook in de pumpbrush zitten en ik brush niet hoor, dat wordt lelijk. Ik hou de krast ongeveer 30cm boven de taart en tip op de brush, net als dat je het as van een sigaret aftikt :)

en dat wrijven tussen je vingers lukt wel hoor, niet te veel in 1 keer en niet te dicht op je taart mocht er iets tussen je vingers uitglippen.

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

10

:think:  Das idd een veel betere optie dan blazen  :+

En inderdaad wat ze zeggen, echt buiten doen die spray. Ik spreek uit ervaring en je wilt het niet binnen geprobeerd hebben!  :D

12

ik vond buiten sprayen niet heel handig door de wind. hoe doe je dat als het regent dan?
ik heb ook eens gesprayd in de (lege) vaatwasmachine, zit alsnog je keuken wel een beetje onder maar ik vond het wel een mooi effect

liefs marieke

13

Meisjes, dank je wel voor jullie tips... Geen idee wat ik zonder jullie zou moeten  :Y

Bestelling is geplaatst. En ik zal jullie tzt (rond 22 mei) het resultaat laten zien!