1

Onderwerp: taatbodems te hard helllllllllllllllllllllleeeeeeeeeeeeeeeeeeepppppppp

:grr: Vraagje !!! :grr:

Ik fruibel graag en sta het liefst de hele dag in de keuken maar wat ik ook doe en welk recept ik ook gebruik de bodem wordt veel te hard niks geen zachte luchtige cake maar een dikke redelijk harde cake!!!...... Wat doe ik verkeerd !!!!! Ik volg stap voor stap de beschrijving en doe precies wat er in staat maar het maakt niet uit ze worden te hard heb er net weer 1 weg gegooid :s  :s  :s !!!

Wie weet er een oplossing

2

Re: taatbodems te hard helllllllllllllllllllllleeeeeeeeeeeeeeeeeeepppppppp

op welke stand zet je de oven? wat voor plaat? rooster of bakplaat? op welke hoogte in de oven?

Facebook fanpagina: Julie's Taarten

3

Dan staat je temperatuur waarschijnlijk te hoog.

En staat je biscuit wel in het midden van je oven? Anders kan de onderkant ook harder gaan dan de bovenkant (maar dit geldt weer niet bij een heteluchtoven).

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

4

Hoelang mix je?????

5

Welke garde gebruik je om te mixen?
Willy

6

Heb je het over biscuit of cake?

7

Ik bak um op een rooster in het midden van de oven en ik klop met een gewone mixer !!!! 175 tot 185 graden ligt eraan wat er op het recept staat. Maar als ik het zo lees denk ik dat ik te kort mix !!!!

Denk ik hihihi !!!!

8

Welke ingredienten gebruik je? Mix of een ander recept? welke hoeveelheden? En welke oven (voor een hetelucht is 175 best heel erg veel...........) Hoe groot is je bakvorm?

Allemaal vragen maar als je alleen maar heel veel uitroeptekens gebruikt en niet veel nadere info of antwoorden op de gestelde vragen geeft, is het best lastig je een goede tip of advies te geven  :s

9

Wat ik doe is;
Oven voorverwarmen op 150 graden.
Eieren in warm water 2 min.
Dan eieren mixen 5 min.
Dan mix en water toevoegen, mixen 8 min hoogste stand, 2 min mixen laagste stand.
Bakvorm met een kwastje invetten met cake release.

Beslag gelijkmatig verdelen in vorm en in het midden van de oven.

10 min. 150 graden
10 min. 160 graden
10 min. 170 graden

Dan kijken of hij al goed is en naar wens nog wat langer in de oven (meestel enkele min.)

Ik gebruik de mix van de ''Hebshop''
Ze rijzen bij mij altijd mooi en gelijkmatig en zelfs meestal zonder bult in het midden.

Succes  :thumb:

www.joyofbaking.nl - ''pure passie''

10

Je kubt ook de lucht eruit slaan..

11

Ik gebruik een recept voor slagroomtaarten die ik via internte heb gevonden maar ik heb een andere klopper apparaat gekocht en de laatste die ik gebakken heb die was wel goed en luchtig ik gebruikte een gewone (slagroom)klopper en die moet je zelf vast houden en daar bij dacht ik um lang genoeg klopte. Nu ik het apparaat gekocht had zag ik het verschil wel hahaha !!!! maar het is nu goed gekomen !!

Dank jullie wel voor jullie tips en adviezen !!!!

Maja

12

graag gedaan. blij dat het nu lukt!

Facebook fanpagina: Julie's Taarten