1

Onderwerp: hoeveel rolfondant nog om een 3d cars te bekleden???

hoi ik had graag geweten hoeveel rol fondant ik nodig zou hebben om mijn 3D cars taartje te bekleden ik zou mijn carstaartje maken uit een taart van dia 24 om een ideetje te geven hoe groot het +- zou zijn
opdat ik al voorgekleurde fondant wil kopen had ik jullie menig gewild want heb geen zijn om met tonnen rode rolfondant te zitten niet echt mijn lievelingskleur
alvast bedankt

2 Laatst bewerkt door Karin09 (28-04-2011 16:17)

Re: hoeveel rolfondant nog om een 3d cars te bekleden???

tonnen zul je echt niet overhouden  ;) en als je rood mengt met blauw heb je paars, dus ook restjes kun je best goed opnieuw gebruiken......

Heb niet echt een antwoord voor je gevonden, maar ik zou uitgaan van de hoeveelheid voor je ronde basismaat met 20% extra.........

3

aja ok dedankt

4

Ìk heb een cars taart bekleed. Ik heb hem gesneden uit een rond bakblik van 24 cm. Het aantal fondant wat ik heb gebruikt is 750 gram en daar hield ik wel wat van over. Succes verder met de taart.

Groetjes Alice

5

bedankt allemaal ondertussen is de b-day van mijn zoontje voor bij en dit is het resulaat
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=150850
hiervoor had ik 250gr roodfondant en 250 gr rood marsepein en khad nog wa over  :)

Dat was een kleintje dan zeker?
wel erg leuk geworden!

Groetjes Natasja!

7

tja wat is klein ik ben met een bakvorm van 23 in de weer  geweest dus dat beantwoordt miss de vraag

ow dat valt nog mee dan.. ik heb met een bakvorm van 25 gewerkt maar heb zeker meer dan 500 gram gebruikt.. heb wel dikker bekleed moet ik zeggen

Groetjes Natasja!