1

Onderwerp: verschil tappits en clikstix??

Kan iemand mij uitleggen wat het verschil is tussen tappits en clikstix.

2 Laatst bewerkt door Karin09 (26-04-2011 21:03)

Re: verschil tappits en clikstix??

" De Clikstiks zijn uitstekers in een liniaal met als extra voordeel de ejector/uitdruk functie. Te gebruiken met fondant of marsepein. Voor een mooier resultaat meng wat tylose door het fondant of marsepein. Vrij makkelijk in gebruik: Fondant of marsepein uitrollen, vorm uitsteken en de ejector/uitdruk functie gebruiken om het fondant of marsepein uit te halen zonder vervormen."

Bij de stiks duw je dus je fondant uit de vorm, bij de tappits zul je ze eruit moeten slaan of met een needle tool eruit wippen........ http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=107873

3

Ik heb ze beiden, maar ik vind de tappits véél fijner werken. Bij mij mislukken de letters uit de clicksticks altijd...
Als ik ze er op dezelfde manier uit sla als bij de tappits gaat het wel, maar ik blijf het lastig vinden er mee te werken.
Ik heb wel even moeten oefenen met de tappits (ik sloeg er schijnbaar niet hard genoeg mee  :lol: )

Groetjes, Ilse  :)

4 Laatst bewerkt door inge h (03-05-2011 07:58)

Ik heb sinds een paar weken bloemetjes clikstixs en tappits letters.
Vind ze beide lekker werken, maar de clikstixs net wat handiger.
Voor de tappits gebruik ik wel een stukje folie huishoud of stukje van een boterhammenzakje, hoe je niet te slaan ;)
Laat ik het drogen met stukje folie en daarna kan het folie er simpel af.

~enthousiast hobbyist ~
Heeft iemand het recept om tijd te bakken al gevonden?????