1

Onderwerp: dummie bekleden

hallo,

ik wil een dummie-stapeltaart gaan bekleden.

maar hoe blijft de fondant aan de dummy plakken, moet ik er iets op doen?

en ik wil graag een stapeltaart gaan maken, moet ik ze dan los op elkaar zetten, of bevestigen?

dank je voor de antwoorden

2

Re: dummie bekleden

ik zelf doe meestal met een dummy even mijn handen vochtig maken en daar de dummy mee bevochtigen dan plakt die vanzelf,maar er zijn er hier ook die hem wel insmeren
ik doe altijd wat icing tussen de lagen in om hem vast te zetten
succes ermee

Taarterijklavertjevier voor taarten en workshops

3

dank je wel!!

Ik smeer hem altijd een beetje in met water, vermengt met wat tylose... lijm dus. Blijft iets beter zitten dan water is mijn ervaring.

Ook zet ik de lagen hiermee vast, je kan ook met een sateprikker die je eerst in de onderlaag steekt en dan de bovenlaag erop zet de lagen vastzetten, als je er dan alsnog wat eetbare lijm of icing tussen doet weet je zeker dat ze geen kant op kunnen haha....

Succes!!!

Taarten op bestelling en WORKSHOPS.....
www.taartendroom.nl

Bedankt, een dummie maken staat hoog op mijn to do list :Y

Verder lezen op mijn blog vol how to's & recepten?
www.carolabaktzoethoudertjes.nl

Nog even een tip.... als je hoeken aan de bovenkant van de dummie heel scherp lopen, dus niet een beetje afgerond zijn, is het verstandig dit zelf even met een schuurpapiertje te doen, anders is het een onnatuurlijke vorm EN heb je de kans dat je fondant breekt...

Taarten op bestelling en WORKSHOPS.....
www.taartendroom.nl

7

dank je wel voor de goede antwoorden!!

nu even wachten tot de dummies binnenkomen met de post, de foto komt zeker op het forum te staan:D