1

Onderwerp: [FEEDBACK] Mijn tweede taartje werd ..

.. een stapeltaart!

Vrijdag liet manlief me het volgende weten: "ik heb mijn zus beloofd dat jij voor de taart zou zorgen, maandag". Ok .. ik heb vorige week pas m'n eerste taartje gemaakt, maar ik doe m'n best. Mijn schoonbroer had ook nog laten weten dat er véél taart moest zijn, dus besloot ik maar om ineens te proberen een stapeltaart te maken.

Bij mijn eerste taartje was de zijkant mooi strak maar de bovenkant iets minder. Vandaag was het net omgekeerd. Benieuwd wat jullie er van vinden!

Foto's zijn niet super, heb ze pas ter plaatse kunnen nemen. Hier stond nog veel te veel rommel op de tafel ;-)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-PUEOMBNI-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZETGP3HB-D.jpg

Oh ja, de taart was gevuld met cocoscrème met cocosschilfers en hazelnootcrème met geplette M&M's.

Bedankt voor het kijken!

2

Re: [FEEDBACK] Mijn tweede taartje werd ..

Leuk!Lekker vrolijk! :)

3

Mooi hoor :thumb:  :thumb:

4

Nou, leuk en vrolijk toch?! Mooie hoge bovenste taart. Ik vind het zelf mooier als ze alletwee even hoog zijn, maar dat maakt op zich natuurlijk niet zoveel uit. En over het strak bekleden: gewoon blijven oefenen. Ik zie dat ze een klein beetje doorschijnen, maar dat heb je vrij snel met roze. Al met al toch hartstikke goed voor een tweede?! Ga zo door joh!

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

5

Bedankt voor jullie reacties!

Annemiek schreef:

Ik vind het zelf mooier als ze alletwee even hoog zijn, maar dat maakt op zich natuurlijk niet zoveel uit.

Ik had al de hele tijd het gevoel dat er iets niet klopte en dat is het idd. Het zou mooier geweest zijn als beide lagen even hoog waren. Ik had wat problemen met de kleinste biscuit. Het deeg was lopender dan dat van de grote biscuit en hij kwam ook niet mooi hoog. De tweede poging gaf hetzelfde resultaat dus daardoor gebruikte ik de 2 biscuits om het bovenste taartje te maken :-)

6

Vind hem super voor een tweede.....

7

heel goed gedaan voor een tweede. zoals al gezegd : blijven oefenen en ze worden dan alsmaar strakker. Ik zie op het blauwe lint wat rafeltjes, die kan je eventueel er wat afwrijven voor je het op de taart legt, dan oogt het nog beter.

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

8

xhafal schreef:

Ik zie op het blauwe lint wat rafeltjes, die kan je eventueel er wat afwrijven voor je het op de taart legt, dan oogt het nog beter.

Ik had het ook gezien maar ik was al zoooo lang bezig (haha, klinkt waarschijnlijk belachelijk in de oren van de ervaren baksters!) en had er echt geen zin meer in. Stom natuurlijk!

9

Leuke taart

en hij is heel erg mooi hoog

10

Voor een tweede taart vind ik hem supergoed.
Ik heb nog nooit een stapeltaart gemaakt en jij doet het gewoon even.

ik vind hem goed gelukt!!

Groetjes Gerien

11

Mooi hoor!!!
Ik ben ook net klaar met m' n tweede taartje en da' s nog geen stapeltaart... Durf nog niet zo goed, :9

Dat gaat er wel in...tussen neus en kin!
groetjes Jolanda

12

daanmaxrik schreef:

Mooi hoor!!!
Ik ben ook net klaar met m' n tweede taartje en da' s nog geen stapeltaart... Durf nog niet zo goed, :9

Maar jij hebt al wel een hele mooie strik gemaakt. Dat staat als volgende op mijn lijstje! :-)