1

Onderwerp: Vorm behouden van uitgestoken rondje

Ik heb even gekeken of iemand al eerder een soortgelijke vraag gesteld heeft, maar dat kan ik niet vinden...

ik ben bezig met cupcakes en wilde uit fondant rondjes van diverse maten uitsteken, die je dan in elkaar legt als het ware, zodat er een klein rondje in het midden zit, en dan enkele cirkels daaromheen zitten.
het mooi uitrollen en uitsteken lukt prima, maar zodra ik dan deze cirkels wil optillen van mijn placemat lubbert het als het ware uit, waarna dus die kleinere cirkel er niet meer in past.

Wie heeft er tips voor mij?

Re: Vorm behouden van uitgestoken rondje

hoe til je het dan op? met je vingers? en plakt je fondant aan je werkblad vast?

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

Eerst laten drogen voor je hem optillt en misschien iets van tylose er doorheen.
Niet direct optillen!

Groetjes P@trici@

4

Ik wip 'm met een mesje op en dan met mijn vingers, heb mijn werkblad ingesmeerd met een beetje crisco...

hoe lang laten drogen? Had het namelijk wel even laten drogen (denk 10 min) maar dat vervormde ook wel en kreeg ook nog kleine scheurtjes doordat het al even lag...:S

5

Decoratie maak ik vaak op bakpapier..........laten drogen is afhankelijk van je fondant(merk) en daarna niet de deco van het bakpapier afhalen, maar het bakpapier van je decoratie 'pellen'.

6

Dank voor de tip, dat ga ik uitproberen de volgende keer! Plak je dan ook eerst de deco op de cupcakes/taart en dan bakpapier eraf peuteren?

7

Ik weet niet of je het setje paletmesjes van Blokker hebt ? Hier kun je heel goed dit soort dingetjes mee " opwippen" .

Carpe Diem !

8

Rebeck schreef:

Dank voor de tip, dat ga ik uitproberen de volgende keer! Plak je dan ook eerst de deco op de cupcakes/taart en dan bakpapier eraf peuteren?

Dan heb je de achterkant van je decoratie aan de voorkant zeg maar, is meestal niet de bedoeling  ;)
Op deze manier hoef je de deco niet vast te pakken, maar kiep je hem op je hand of paletmes zeg maar en dan met wat water of eetbare lijm op je taart  :thumb:

9

Je werkblad licht 'inpoederen' met maizena.. dan uitrollen en uitsteken, en dan de rondjes optillen met een palletmesje. Werkt prima, ook als je niet de tijd hebt om het te laten drogen

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

10

Het is even wat omslachtig, maar ik leg meestal mijn decoraties even in de diepvries. Ze vervormen dan minder. Wel snel werken nadat ze uit de diepvries komen, want ze ontdooien ook weer snel. Niet te veel in een keer dus.

Hiervoor gebruik ik altijd een palletmesje die ze voor het schilderen ook gebruiken, als je die er eerst onderdoor haalt gaat het prima.

Taarten op bestelling en WORKSHOPS.....
www.taartendroom.nl