1

Onderwerp: Marsepein, fondant, icing?!?!?

Ok, voor heel veel van jullie zal dit wel een hele "domme" vraag zijn hoor maar ik stel 'm toch maar :o

Marsepein, dat begrijp ik wat dat precies is. Fondant, ik kan me daar wel iets bij voorstellen wat het ongeveer is maar exact weet ik het niet... Icing? Daar kom ik helaas niet achter wat het precies is... Sorry! Ik heb de zoekfunctie gebruikt en het zal vast wel eerder ter sprake zijn gekomen maar er zijn zooooveel topics waarin deze woorden staan...

Wanneer en in welke situaties gebruik je marsepein, fondant of icing?

Ik heb een aantal taarten gezien die ik als beginner wil proberen te maken maar ik kom er niet achter wat ik nou kan gebruiken voor welke situatie.

Ik wil de taart bekleden met een bepaalde kleur, ijsblauw bijvoorbeeld en daarbovenop ijskristallen in het wit. Wat kan ik als basis over de hele taart gebruiken? Marsepein of fondant? En als het echt spierwit moet zijn kan ik dan beter fondant gebruiken ivm de echte witte kleur?

ik zie hier ook taartjes voorbij komen met een hele mooie frisse lichtgroene kleur met bijvoorbeeld witte margrietjes erop.  De groene decoratie, is dat marsepein maar dan met een kleurstof op kleur gemaakt?

Alvast bedankt voor de reacties!!

Groetjes,
Tamara

2

Re: Marsepein, fondant, icing?!?!?

Hoi Tamara, als je in de linker menubalk op "FAQ" (= veelgestelde vragen) klikt, komen er een heleboel antwoorden tevoorschijn. Ook bij de link naar "Recepten" staat uitleg over bekleden van je taart en de verschillende mogelijkheden.

Het draait allemaal voornamelijk om voorkeur; zowel in het werken er mee als in smaak. Voor echt wit is fondant inderdaad de aangewezen optie.

Dat groene dat je bedoelt zal inderdaad gekleurde marsepein of geklerude fondant zijn :)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag